ComPress rośnie o 22%. Spółka w drodze na NewConnect

Wzrost przychodów był efektem pozyskania nowych klientów w sektorze teleinformatycznym, takich jak Atos Origin, Livingston, Avaya oraz CUBE. Istotnym wydarzeniem było rozwinięcie współpracy z firmą Eureko na realizację kampanii wizerunkowej oraz działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). ComPress SA odpowiadał również za wsparcie RWE Stoen w zakresie realizacji projektu rebrandingu związanego z liberalizacją rynku energii w Polsce oraz przy prowadzeniu akcji „Świadoma Energia”. ComPress rozwinął także współpracę z firmą GlaxoSmithKline w zakresie realizacji kampanii „Stop rakowi szyjki macicy”. Projekt będzie kontynuowany w 2008 r. Pod koniec roku spółka podpisała długookresowy kontrakt z firmą Husqvarna w zakresie kompleksowych działań Public Relations.

Źródła przychodów ComPress SA opierają się na trzech filarach. Firma generuje przychody na bazie długookresowych kontraktów obejmujących stałą obsługę w zakresie Public Relations. Aktualnie firma posiada ponad 20 stałych z polskimi i międzynarodowymi firmami. Dodatkowy przychód agencji wynika z prowadzenia krótkoterminowych projektów doradczych w obszarze organizacji wydarzeń specjalnych, marketingu sportowego, kampanii Corporate Social Responsibility, komunikacji kryzysowej, internetowego PR. Trzeci obszar generowania przychodów ComPress SA stanowią szkolenia, w tym treningi medialne.

– W 2007 roku wyraźnie poprawiliśmy przychody i zyskowność spółki. Zysk z działalności operacyjnej firmy osiągnął poziom 449,2 tys. złotych, co oznacza wyraźny wzrost rentowności projektów. Wzrostowi liczby klientów towarzyszyła reorganizacja i rozbudowa zespołów projektowych, które przyjęły postać profit center i grupują 33 konsultantów. Tworzy to właściwe podstawy do rozwoju w perspektywie najbliższego roku, w którym planujemy debiut na rynku NewConnect i nową emisję akcji – powiedział Bogdan Biniszewski, prezes zarządu ComPress SA.

ComPress SA stworzył strategię inwestycyjną mającą na celu rozwój źródeł przychodów, obniżenie kosztów realizacji projektów, a tym samym zwiększenie ich zyskowności. Spółka przewiduje rozwój struktur odpowiedzialnych za organizację wydarzeń specjalnych (eventy) oraz grup kompetencyjnych w obszarze Relacji Inwestorskich oraz internetowego PR. Spółka planuje również rozwój grupy kompetencyjnej zajmującej się komunikacją wewnętrzną wprowadzając produkt: „Audyt komunikacji wewnętrznej”. ComPress SA planuje budowę profesjonalnego środowiska informatycznego zwiększającego sprawność obsługi klientów i ograniczającego koszty operacyjne opartego na systemie CRM oraz Project Management. ComPress przewiduje również inwestycje związane z rozbudową usług szkoleniowych.