Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich współpracowników, Concordia Ubezpieczenia wprowadziła w ostatnim czasie dwa nowoczesne systemy, które w znaczny sposób upraszczają ich codzienne funkcjonowanie. Concordia Aztec Reader oraz System Obsługi Świadczeń (SOŚ) pomagają w procesie przygotowywania ofert oraz likwidacji szkód, co ma także wpływ na szybkość i jakość obsługi klienta.
Likwidacja szkody łatwiejsza zarówno dla agenta, jak i dla klienta
System Obsługi Świadczeń (SOŚ), to narzędzie umożliwiające kompleksową obsługę procesu likwidacji szkód życiowych, od momentu zgłoszenia roszczenia z tytułu polis życiowych, poprzez orzeczenie lekarskie, na wypłacie świadczenia kończąc. Główną zaletą SOŚ, kluczową z punktu widzenia klienta, jest usprawnienie procesu likwidacyjnego, związanego z ubezpieczeniami na życie. Klient otrzymuje należne mu świadczenie w krótszym czasie i w wygodniejszej dla siebie formie. Narzędzie umożliwia również informowanie klienta na bieżąco o decyzji Towarzystwa w jego sprawie.
– W momencie podjęcia przez Biuro Likwidacji Świadczeń decyzji w sprawie zgłoszonego roszczenia, klient otrzymuje ją automatycznie (poprzez SOŚ)- tłumaczy Piotr Adamczyk – Dyrektor Biura Likwidacji Szkód Concordii Ubezpieczenia. I dodaje – Informuje go o tym wiadomość SMS, natomiast drogą mailową trafiają do klienta szczegóły dotyczące jego sprawy – rodzaj decyzji i ewentualna wysokość odszkodowania.
Wszystkie dotychczasowe narzędzia w jednym miejscu
Z punktu widzenia obsługi procesu, wdrożenie SOŚ umożliwia pełną integrację dotychczasowych narzędzi wykorzystywanych w procesie likwidacji szkód, przez wszystkie zainteresowane jednostki. System jest bowiem w pełni zintegrowany z Systemem polisowym, Repozytorium dokumentów oraz narzędziem do wysyłki maili i wiadomości SMS. Jest to niezwykle przydatne w procesie zgłaszania zdarzenia (automatyczne zaciąganie danych na temat klienta, zawartych przez niego polis), jego weryfikacji, a także procesu komunikacji z nim.
– Dzięki Systemowi, pracownicy Biura Likwidacji Świadczeń mają możliwość szybkiego i precyzyjnego filtrowania potrzebnych danych, dzięki czemu na bieżąco mogą monitorować i zarządzać procesem likwidacji świadczeń – mówi Piotr Adamczyk. – Mogą np. przypisać zgłoszenie do odpowiedniej osoby, skierować zapytanie uszczegóławiające do innego pracownika/ orzecznika lekarskiego lub klienta, czy zrobić notatki przydatne w sprawie.
Przygotowanie oferty ubezpieczenia komunikacyjnego teraz będzie mniej czasochłonne
Drugim wprowadzonym przez Concordię ułatwieniem jest aplikacja Concordia Aztec Reader. To narzędzie stworzone z myślą o pośrednikach ubezpieczeniowych współpracujących z Concordią w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych.
Concordia Aztec Reader służy do przygotowywania ofert ubezpieczeń komunikacyjnych. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych smartfonów z systemem Android, przygotowanie oferty nowego ubezpieczenia Concordia Auto odbywa się błyskawicznie.
– Wystarczy uruchomić aplikację i zeskanować tzw. QR kod z dowodu rejestracyjnego pojazdu. W ciągu kilku sekund pośrednik uzyskuje cenę za pakiet ubezpieczeń OC, Auto Casco, NNW kierowcy i pasażerów oraz Auto Assistance. Co ważne, uzyskana oferta może zostać zapisana w Systemie Obsługi Sprzedaży Rubinet, dzięki czemu oszczędzamy czas i unikamy błędów- podsumowuje Mariusz Gilicki – Dyrektor Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych Concordii Ubezpieczenia.