Coolbrands pod czujnym okiem ekspertów

Pierwsza polska edycja projektu Coolbrands 2005 wprowadzana przez agencję New Communications składa się z dwóch części. W pierwszej z nich, już zakończonej, wszyscy, którzy chcieli wziąć udział w akcji, mogli za pośrednictwem strony www.coolbrands.onet.pl wytypować marki, które uważają za najbardziej cool. Internauci mogli głosować na marki w 12 kategoriach, m.in. „Moda”, „Media”, „Rozrywka” czy „Podróże”. Listy marek do oceny zostały przygotowane na podstawie comiesięcznych badań przez partnera projektu agencję Streetcom. Jest to pierwsza w Polsce firma specjalizująca się w badaniach poglądów młodzieżowych liderów opinii. W przeprowadzonym głosowaniu w kategorii „Rozrywka i Rekreacja” uznaniem internautów cieszyły się marki takie jak m.in. Gadu-Gadu, McDonald’s czy Multikino. Wśród marek motoryzacyjnych najczęściej pojawiały się: Porsche, Jaguar oraz BMW Z4, natomiast najbardziej cool napojami bezalkoholowymi okazały się Coca – Cola, Tymbark oraz Kubuś. Partnerami medialnymi projektu są MTV Polska, Onet.pl oraz Radiostacja.

Przyszła pora na drugi etap. Lista marek przygotowana przez Streetcom i uzupełniona głosami internautów zostanie poddana surowej ocenie Rady Marek. Jej skład został ustalony na podstawie badań Streetcomu w porozumieniu z agencją New Communications oraz centralą Coolbrands

w Londynie.

W skład pierwszej polskiej Rady Marek Coolbrands wchodzą ludzie ze świata mediów, kreatorzy marek oraz artyści. Przewodniczącym został Artur Budziszewski prezes Streetcom. W składzie Rady znajdą się również: Monika Bielkiewicz (Avanti), Kasia Burzyńska (MTV), Bartek Chaciński (Przekrój), Monika Chojnacka (MTV), Szymon Kalinowski (Radiostacja), Mikołaj Komar (A4), Michał Kuś (stylista), Ewa Moisan (Między Nami), Novika (DJ), Grzegorz Okrent (Utopia), Kot Przybora (PZL), Robert Gajdosz „Robson” (Level), Beata Sadowska (TVN Style), Serek (A4), Paulina Smaszcz Kurzajewska (Onet.pl), Smolik (artysta), Tede (artysta), Marcin Tyszka (fotograf), Piotr Welc (Onet.pl), Kuba Wojewódzki, Iwo Zaniewski (PZL), Zuza Ziomecka (Aktivist),

Projekt Coolbrands jest częścią ogólnoeuropejskiego badania, mającego na celu określenie gustów i preferencji konsumentów w Europie i jest ściśle związany z wcześniej organizowanym w Polsce projektem Superbrands. Uzupełnia on Superbrands o najsilniejsze marki postrzegane jako modne, cool, trendy czy jazzy.

Superbrands to niezależna organizacja, która działa od ponad 10 lat, obecnie już w 46 krajach.

Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku marek. Album Coolbrands będzie pierwszym w Polsce wydawnictwem poświęconym brandingowi cool marek.

Projekt Coolbrands wcześniej był organizowany w krajach takich jak Wielka Brytania czy Holandia.

W tym roku konkurs jest częścią ogólnoeuropejskiego badania. Jest on organizowany w Holandii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, w Niemczech, Finlandii, w Grecji, na Węgrzech, Islandii, Irlandii, we Włoszech, Norwegii, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, UK i Szwecji.