Coraz częściej po polisę sięgamy do internetu

Towarzystwa ubezpieczeniowe, które najlepiej radziły sobie w minionym roku ze sprzedażą polis w systemie direct, osiągnęły nawet 70-procentowy wzrost przychodów, donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

„Około 620 mln zł zebrali w ubiegłym roku główni gracze na rynku ubezpieczeń direct – wynika z sondy przeprowadzonej przez DGP. To o 24 proc. więcej niż rok wcześniej. Cały rynek sprzedaży polis przez telefon i internet można oszacować na około 700 mln zł„, czytamy w dzienniku.

Każdy chce tu zaistnieć, bo ten sposób sprzedaży polis rozwija się lepiej niż cały rynek ubezpieczeń majątkowych (ok. 4 proc. na koniec roku)”, informuje dalej „DGP”.

Sprzedaż ubezpieczeń w systemie direct rozpoczęła się na krajowym rynku w roku 2003, wraz z debiutem Link4. Dystrybucja polis tą metodą opiera się na wykorzystaniu telefonu i internetu. Podstawową zasadą jest tutaj szybka i nieskomplikowana sprzedaż.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej”, w artykule Marcina Jaworskiego pt. „Rośnie sprzedaż polis w internecie”.