Coraz więcej o faktoringu

Nie ma się jednak co pocieszać. Wciąż daleka droga do spełnienia rynkowych standardów komunikacyjnych. Skoro i temat i większość działających firm jest wciąż mało znana wśród dziennikarzy i klientów, można domniemywać, że wyniki mogłyby być jeszcze lepsze niż są obecnie. Widać jednak, że trzeba będzie edukować. Nie tylko rynek, ale również samych przedstawicieli firm faktoringowych.Trafiła bowiem do nas recenzja ostatniej konferencji PZF. W informacji prasowej wszystko bardzo ładnie wygląda. Z relacji uczestnika już raczej nie. Krótkie podsumowanie (dla zainteresowanych PRowców służymy konkretnymi przykładami):



„Konferencja poświęcona prezentacji wyników rynku usług faktoringowych w Polsce w 2006 przebiegała w radosnej atmosferze. Faktorzy zrzeszeni w PZF mogą z radości zacierać ręce, gdyż obroty ich firm wzrosły o 22% w porównaniu do roku 2005. Jednak mimo gloryfikacji wyników, konferencja powinna moim zdaniem zawierać rzetelne treści merytoryczne, a z tym był już spory problem. Spośród ośmiu członków dyskusji chęć współpracy z dziennikarzami prezentowały wyłącznie trzy osoby, mianowicie: Elżbieta Urbańska, Prezes Zarządu Polfactor, Krzysztof Kuniewicz, Dyrektor Generalny Bibby Factors i Dariusz Sobieraj, Dyrektor Generalny GMAC Commercial Finance. I tylko oni ratowali sytuację.Pozostali uczestnicy stanowili piękne (kwestia gustu) tło konferencji, przerzucając „ciężar” odpowiedzi na pytania na Panią Prezes czy w końcu ograniczając się do lakonicznych podsumowań. Gratuluję. Jak to mówią..mowa jest srebrem a milczenie złotem”.

Tyle z podsumowania uczestnika tej konferencji. Jeszcze chwila, a dorobimy się nowego działu w Hyde Parku – „recenzje konferencji prasowych”…