CowParade, obok promocji sztuki publicznej, przyświecają również cele charytatywne – na zakończenie projektu zorganizowana zostanie aukcja, a dochód ze sprzedaży wystawionych nie niej krów zostanie przekazany na organizacje charytatywne. Mecenat nad wydarzeniem objął Bank BPH. Za organizację przedsięwzięcia w Polsce odpowiedzialna jest agencja public relations Sensors, która obok relacji z mediami, prowadzi rozmowy ze środowiskiem artystycznym oraz szuka parterów biznesowych do przeprowadzenia tej spektakularnej kampanii.
CowParade odbyła się po raz pierwszy w 1998 roku w Zurychu, a w latach kolejnych można było podziwiać kolorowe krowy m.in. w Nowym Jorku, Chicago, Londynie, Manchester, Pradze czy Johannesburgu. W 2005 roku, obok Warszawy, CowParade organizują takie metropolie jak Barcelona, Bukareszt, Monako, Moskwa i Sao Paulo. W stolicy Polski na ulice miasta wyjdzie minimum sto kolorowych krów, które ozdobią najważniejsze kulturowo i towarzysko punkty stolicy. Wydarzenie będzie wizytówką miasta przez kolejnych 90 dni, zachęcając mieszkańców i turystów do dobrej zabawy, edukacji i dialogu z wyobraźnią.
Żeby stado na ulicach Warszawy było jak najbardziej liczne i kolorowe niezwykle ważny jest udział sponsorów. To ich wsparcie finansowe zadecyduje o ostatecznym kształcie CowParade w Warszawie i bogactwie naszego projektu. Każda krowa, żeby dołączyć do stada na ulicy, musi znaleźć swojego sponsora, musi zostać zaadoptowana. Dlatego też organizatorzy zwracają się z gorącym apelem do firm i instytucji o aktywny udział w tworzeniu największej wystawy sztuki, jaka odbędzie się tego lata w Warszawie.
Informacje o CowParade Warsaw, w tym zgłoszenia dla artystów o sponsorów, znaleźć można na stronie www.CowParade.com oraz pod warszawskim numerem infolinii 0-22 444 00 88.
Sensors jest dynamicznie rozwijająca się firmą public relations, świadcząca usługi w zakresie relacji z mediami, zarządzania wizerunkiem marki i komunikacji korporacyjnej. Agencja prowadzi stałą obsługę public relations V&S Luksusowa Zielona Góra SA (marki Absolut, The Famous Grouse, Luksusowa), PZU SA (w zakresie projektów prewencyjnych i sponsoringowych), PKO BP (bankowość prywatna), Reader`s Digest i US Pharmacia (marka Ibuprom). Sensors jest także organizatorem CowParade, największej wystawy sztuki publicznej, która odbędzie się latem 2005 w Warszawie. Agencja powstała w listopadzie 2003 roku, a od lutego 2005 należy do sieci Euro RSCG.