Credit Agricole, czyli Juliette Binoche i zdrowy rozsądek

Zgodnie z zapowiedziami Credit Agricole Bank Polska wystawiło do walki o umysły i kieszenie klientów nie lada gwiazdę. Laureatka Oskara, znana polskim widzom chociażby z filmów takich jak „Trzy kolory: Niebieski” Kieślowskiego czy z „Angielskiego pacjenta” – Juliette Binoche. Czy uda jej się przekonać Polaków do nowej marki?

„Prosto i z sensem” – taki ma być nowy uniwersalny bank. O planach Francuzów odnośnie zmiany wizerunku Lukas Banku pisaliśmy już blisko miesiąc temu: 300 tysięcy nowych kont i rozszerzenie sieci placówek do 600 do końca 2014 roku, a już teraz – Pierwsze Konto pozbawione opłat z zachętą dla młodych oraz zapowiadana oferta oszczędnościowo-kredytowa.

Prosto i z sensem o tym, co lubi, a czego nie, opowiada w najnowszym klipie urocza Juliette Binoche. Nie to, żebym miał coś przeciw męskim rolom w reklamówkach – chociażby korowód gwiazd w spotach BZ WBK idealnie spełnił swoją rolę… jednak wizerunek dojrzałej, a zarazem wciąż dziewczęcej aktorki to ciekawa odmiana, i moim osobistym zdaniem – strzał w dziesiątkę. Zobaczcie:

Nieoficjalna shortlista francuskich aktorek branych pod uwagę przy planowaniu kampanii zawiera także postaci Audrey Tautou czy Sophie Marceau. Klip wyreżyserowany został przez Małgorzatę Szumowską (m.in. „33 sceny z życia”) – odpowiedzialną za dotychczasowe reklamy z udziałem aktorki oraz – prywatnie – jej przyjaciółkę. Jak ironizują przedstawiciele banku, nie zamierzają licytować się z krajową konkurencją na kwoty gaży aktorskich – o wynagrodzeniu za kampanię możemy więc jedynie spekulować. Jedno jest pewne: w połączeniu z rebrandingiem i ambitnymi planami rozwoju, Credit Agricole traktuje polski rynek poważnie.

Oficjalna premiera klipu ma mieć miejsce w czwartkowy wieczór na facebookowym profilu banku. Kampania telewizyjna, wsparta reklamą prasową i outdoorową ma poprawić znajomość marki Credit Agricole wśród polskich klientów. Poprzeczka zawieszona jest wysoko – o ile Lukas mógł pochwalić się dość wysoką rozpoznawalnością, jednocześnie kojarzył się dość mocno z podstawowymi produktami consumer finance – ratami czy kartami kredytowymi. Nowa tożsamość ma pomóc przedstawić ofertę o charakterze uniwersalnym, a promocją marki zajmie się m.in. Marek Kłos, w latach 2001-2007 szef marketingu BZ WBK, a także Jędrzej Marciniak, członek zarządu CA w Polsce – odpowiedzialny wcześniej m.in. za popularne reklamy BZ WBK. Łatwo nie będzie, ale kto lubi łatwe wyzwania?

Choć już słychać złośliwe głosy, że na nowej nazwie banku można połamać sobie niewprawny, polski język, Juliette Binoche umili przywyknięcie do poprawnej wymowy. A czy w Credit Agricole Bank Polska faktycznie będzie prosto i z sensem? Choć przedstawiciele banku podkreślają, że poza technicznym rebrandingiem największym przedsięwzięciem jest szeroki program szkoleń dla pracowników, obietnice zweryfikuje czas. I klienci.

Źródło: PR News