Czy współpraca świata biznesu z organizacjami pozarządowymi ma sens? Jak współpracować by obie strony mogły osiągać wymierne korzyści? Na te pytania odpowiada przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?” wydany przez UNICEF Polska. Credit Agricole Bank Polska uczestniczył w przygotowaniu treści tego przewodnika.
Przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?” jest wynikiem kampanii UNICEF Polska skierowanej do biznesu, której celem było wypracowanie nowych założeń współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi. Dwudniowe warsztaty, z udziałem kilkunastu firm, zaowocowały ciekawymi wnioskami oraz propozycjami rozwiązań dla NGO i biznesu. Znalazły się one w przewodniku UNICEF Polska wraz z wypowiedziami zarówno przedstawicieli organizacji, firm zaangażowanych w warsztaty, jak i trenerów biznesu.
– Z naszych obserwacji i doświadczeń wynika, że wiele firm, które chcą wesprzeć organizacje takie jak nasza, już na wstępie ma liczne pytania o zasady takiej współpracy. Firmy w ramach działań CSR chcą angażować swoich pracowników, mieć realny udział w realizowanym projekcie, najlepiej tu, na miejscu. Jednym słowem, chcą mieć bezpośredni kontakt z beneficjentem końcowym. Wielu firmom wydaje się, że współpraca z nami tego nie gwarantuje. Nic bardziej mylnego. Realizujemy różne projekty i dlatego uważamy, że zawsze warto rozmawiać o wspólnych potrzebach, oczekiwaniach. Na pewno dzięki temu znajdziemy odpowiednią przestrzeń do współpracy, zaproponujemy najlepsze rozwiązanie i wypracujemy partnerską relację, która jest kluczowa przy prowadzeniu tego typu ważnych społecznie działań – powiedział Paweł Barski Dyrektor Marketingu i Komunikacji, UNICEF Polska.
Przewodnik jest wspólnym dziełem 15 osób. Wśród nich znajdują się zarówno przedstawiciele UNICEF Polska, trenerzy biznesu, jak też eksperci ze znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw. Wśród nich Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w Credit Agricole Bank Polska.
– W Credit Agricole wierzymy, że biznes musi być odpowiedzialny za ludzi, którzy nas otaczają, i za środowisko, w którym wszyscy żyjemy. Sens istnienia naszej firmy (z francuskiego: riason d’être) brzmi: „Codziennie działamy na rzecz naszych klientów i społeczeństwa”. Dlatego chętnie angażujemy się w różnego rodzaju przedsięwzięcia, które mają na celu rozwiązywanie ważnych problemów społecznych. Konstruktywny dialog z organizacjami trzeciego sektora sprawia, że tego typu zaangażowanie biznesu może być bardziej efektywne, a działania organizacji pozarządowych skuteczniejsze. Można więc powiedzieć, że jesteśmy sobie nawzajem potrzebni i wszyscy na tym zyskujemy. Dziękuję UNICEF Polska za inicjatywę takiego dialogu i mam nadzieję, że uda nam się współpracować dla dobra dzieci i całego społeczeństwa – powiedział Przemysław Przybylski Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Credit Agricole.
Zawarte w przewodniku wątki i wskazówki będą pomocne m.in. dla zarządów, działów HR, marketingu, PR, CSR oraz pracowników firm, fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji pomocowych. Przewodnik jest dostępny bezpłatnie w wersji polskiej i angielskiej. Aby go otrzymać, wystarczy dokonać rejestracji na stronie www.unicefdlabiznesu.pl.
Źródło: Credit Agricole