Credit Agricole obsłuży klientów po kaszëbsku

Po pozytywnym przyjęciu akcji „Godomy po slonsku” bank zdecydował się kontynuować akcję na Pomorzu i nawiązać bliższy kontakt z mieszkańcami Kaszub.  We wszystkich placówkach Credit Agricole w województwie pomorskim pojawiły się ulotki informacyjne przetłumaczone na język kaszubski, które zachęcają do zapoznania się z ofertą banku.

W niektórych placówkach klienci mogą także porozmawiać po kaszubsku z doradcami np. o kredytach, lokatach oszczędnościowych czy ubezpieczeniach.

– Jesmë gwës, że dzãka taczim inicjatiwóm jesmë corôzkù krodzy najich klijeńtów, mómë starã ò nich i ò to, cobë lepi zrozmiec jich brëkòwnotë. Richtich – gôdómë w jejich jãzëkù – mówi Sandra Domaszk, doradca klienta z placówki Credit Agricole w Rumii. (- Jesteśmy przekonani, że dzięki takim inicjatywom jesteśmy bliżej naszych klientów. Dbamy o nich, by lepiej zrozumieć ich potrzeby – wręcz mówimy w ich języku, potrafimy ich zaskakiwać i mamy z nim najlepsze relacje).

Oferta skierowana jest do ponad 228 tys. osób, które podczas ostatniego spisu powszechnego zadeklarowały narodowość kaszubską. O popularności języka kaszubskiego świadczy fakt, że na Pomorzu działa kilkadziesiąt szkół, w których dzieci na co dzień się go uczą. Od 2005 roku istnieje także możliwość zdawania egzaminu maturalnego po kaszubsku.

Ulotkę po kaszubsku można znaleźć w oddziałach banku w Trójmieście, Słupsku, Wejherowie, Pruszczu Gdańskim, Rumii, Bytowie, Pucku, Człuchowie, Chojnicach, Kartuzach, Kościerzynie, Lęborku, Tucholi, Czersku, Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie Kaszubi poczują się wyjątkowo.

To druga tego typu oferta przygotowana przez Credit Agricole. Najpierw akcja spotkała się z ciepłym przyjęciem na Górnym Śląsku, więc bank zdecydował wykorzystać ten pomysł w innych regionach Polski.