Już 12 sierpnia Credit Agricole Bank Polska zaprezentuje swoją nową kampanię reklamową. Bank pokaże historie klientów, którzy usiedli w jego placówce na szczęśliwym krześle. O ich losach opowie Juliette Binoche
Ubiegłoroczne kampanie – wizerunkowa i produktowe – prezentowały bank przez pryzmat tego, co lubią, a czego nie lubią klienci. Podkreślały, że Credit Agricole Bank Polska jest instytucją finansową „do polubienia”, a jego oferta jest przejrzysta i zrozumiała. Tym razem bank w swoich reklamach pokaże, że – działając zgodnie ze swoim mottem: prosto i z sensem – umożliwił klientom spełnianie ich marzeń.
W spotach telewizyjnych Credit Agricole przedstawi historie osób, które odwiedziły jego placówki, usiadły na czerwonym krześle, skorzystały z oferty i w ten sposób odmieniły swój los. Narratorem opowiadań jest francuska gwiazda Juliette Binoche, którą Credit Agricole Bank Polska ponownie zaprosił do udziału w działaniach komunikacyjnych. Decyzja o kontynuacji współpracy ze zdobywczynią Oskara wynikała z sukcesu pierwszej kampanii wizerunkowej, której Francuzka była twarzą. Wyniki badań potwierdzają, że klienci pozytywnie oceniają powierzenie jej przez bank roli ambasadora marki. W wyniku intensywnych działań komunikacyjnych ponad 76 proc.* respondentów deklarowało w czerwcu tego roku znajomość banku Credit Agricole.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy w pierwszej kampanii. Właśnie dlatego postanowiliśmy kontynuować współpracę z Juliette Binoche. Zakładamy, że wspomagana rozpoznawalność marki Crédit Agricole osiągnie ustabilizowany poziom powyżej 70 proc. w ciągu najbliższych dwóch lat. – mówi Jędrzej Marciniak, Członek Zarządu Credit Agricole Bank Polska.
Trafność wyboru dokonanego przez bank potwierdzają także wyniki sprzedażowe produktów promowanych w trakcie trwania kampanii.1. Konto – produkt adresowany do osób pomiędzy 18 a 27 rokiem życia, które po raz pierwszy zdecydowały się na założenie konta – stanowił ponad 40 proc. wszystkich kont otwartych w Credit Agricole pod koniec ubiegłego roku. W okresie prowadzenia kampanii telewizyjnej (październik/listopad 2011) klienci otworzyli w Credit Agricole niemal 8 tysięcy 1.Kont. Również oferta lokat 5-miesięcznych cieszyła się uznaniem klientów. W czasie dziesięciu tygodni kampanii klienci złożyli w bank 700 milionów złotych nowych środków. Z kolei kampania Kredytu prostoliczonego sprawiła, że 80 procent kredytów gotówkowych, udzielonych przez Credit Agricole pod koniec ubiegłego roku, stanowiły właśnie Kredyty prostoliczone, a udziały banku w rynku kredytów detalicznych sięgnęły 6 proc.
Po raz pierwszy szcześliwe krzesło pojawi się w kampanii wizerunkowej Credit Agricole Bank Polska, która wystartuje 12 sierpnia. Następnie rozpocznie się cykl kampanii produktowych. W pierwszej kolejności bank będzie promować kredyt gotówkowy, a jesienią zaprezentuje ofertę nowych produktów.
Głównym medium kampanii trwającej od 12 do 31 sierpnia br. jest telewizja. 30 sekundowy spot wyemitują m.in. TVP, TVN oraz Polsat. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.
*wspomagana znajomość marki; wyniki badań marki Credit Agricole Bank Polska przeprowadzonych przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC w czerwcu 2012.
Źródło: Credit Agricole Bank Polska