Credit Agricole dołączy w tym roku do banków mobilnych. Tym samym posiadacze smartfonów z systemami Android, iOS i Windows Phone uzyskają nowy kanał dostępu do banku. Dostawcą aplikacji będzie giełdowa spółka Infovide-Matrix, natomiast dostawcą technologii jest Finanteq SA.
W ostatnich trzech kwartałach ubiegłego roku ponad 23 mln klientów w Polsce korzystało z bankowości elektronicznej. Oznacza to – w stosunku do roku 2013 – 10 proc. wzrost potencjalnych użytkowników m-bankowości. Z bankowości mobilnej – poprzez smartfon lub tablet – korzysta obecnie (co najmniej raz w miesiącu) 3 mln klientów. Z badania TNS Polska1 wynika, że 44 proc. Polaków ma smartfony. Od dwóch lat wskaźnik ten wzrasta o ok. jedną trzecią. Jeśli więc przyjąć, że tempo przyrostu utrzyma się, to na początku 2015 roku aż 60 proc. Polaków będzie posiadaczami smartfonów. Dlatego, także Credit Agricole uznał wdrożenie bankowości mobilnej za swój tegoroczny priorytet.
Bank, od września 2011 roku, a więc od momentu rebrandingu, prowadzi bardzo intensywne działania, dzięki którym w ciągu zaledwie trzech lat zbanku specjalizującego się w kredytach konsumenckich zmienił się w bank uniwersalny, oferujący klientom indywidualnym, agrobiznesowym, małym i średnim przedsiębiorstwom oraz korporacjom wszystkie produkty finansowe. Wprowadzenie bankowości mobilnej jest kolejnym działaniem, które ma umocnić pozycję Credit Agricole jako banku uniwersalnego.
Aplikacja mobilna pozwoli sprawdzić stan konta, wykonać przelew, założyć lokatę czy też sprawdzić historię transakcji. Umożliwi ponadto spłatę karty kredytowej, prześledzenie dokonanych nią transakcji, a także wykonanie z niej przelewu. Dzięki geolokalizacji użytkownik smartfona będzie mógł dowiedzieć się np. gdzie jest najbliższy oddział banku, czy punkt handlowo-usługowy, w którym może skorzystać ze zniżek oferowanych w Klubie Rabatowym Credit Agricole. Bank pamięta również o klientach wykorzystujących zaawansowane możliwości smartfonów, wprowadzając funkcjonalność kodów QR z wykorzystaniem aparatu fotograficznego. To rozwiązanie pozwoli klientowi Credit Agricole szybko dzielić się ze znajomymi danymi do przelewu lub wczytywać potrzebne informacje z papierowych rachunków opatrzonych kodem tego typu.
Joanna Tomicka-Zawora, wiceprezes zarządu banku zwraca uwagę, że: – Podstawową zasadą, jaką kieruje się Grupa Credit Agricole na wszystkich rynkach, na których prowadzi działalność biznesową, jest bliskość klientowi, a więc proximity banking. Zależy nam na osobistych relacjach z klientami – na tym, aby nasi doradcy znali zamierzenia oraz projekty swoich klientów i tym samym mogli dostosować naszą ofertę produktów i usług finansowych, dzięki którym je zrealizują. Stąd tak ważną rolę w naszym modelu biznesowym pełni obsługa w placówkach. Z drugiej strony – jak pokazują badania2– dla osób pomiędzy 18 a 34 rokiem życia wybierających bank jednym z istotnych argumentów jest dostępność do konta poprzez aplikację mobilną. Dlatego umożliwimy im również bankowanie przez smartfony.
Credit Agricole wdroży m-bankowość pod koniec roku, dzięki czemu posiadacze smartfonów z systemami z Android, iOS i Windows Phone uzyskają nowy kanał dostępu do banku. Aplikację dostarczy spółka Infovide-Matrix S.A., mająca bogate doświadczenie we współpracy z sektorem bankowym. Do grona klientów spółki należą największe i najbardziej innowacyjne banki w Polsce.
Mariusz Nowak, członek zarządu spółki odpowiedzialny za sektory Bankowość i Ubezpieczenia w Infovide-Matrix, podkreśla, że: Dzięki wdrożeniu platformy bankowości elektronicznej Infovide-Matrix ściśle zintegrowanej z platformą mobilną FINANTEQ Mobile Banking, Credit Agricole będzie mógł zapewnić swoim klientom dostęp do usług i produktów Banku w dowolnym czasie i dowolnym miejscu w najbardziej wygodny sposób. Naszą misją jest wspieranie klientów w realizacji ich strategii i osiągania celów biznesowych, cieszę się że Credit Agricole zaufał naszym produktom popartym już ponad 20 letnim doświadczeniem w realizacji projektów na polskim rynku.