Cud, miód, ultramaryna, czyli o dobrej reklamie…

Warsztaty mają na celu nie tylko umożliwienie poznania zasad tworzenia tekstów reklamowych, ale również doskonalenie praktycznych umiejętności. Przeznaczone są dla wszystkich osób zaangażowanych w proces tworzenia i kształtowania tekstu reklamowego, pracowników agencji reklamowych i firmowych działów marketingu. Poprowadzą je Teresa Kruszona – redaktor odpowiedzialny za język „Gazety Wyborczej” oraz dr Jacek Wasilewski – wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie.

Organizator warsztatów – SARTO Public Relations – przygotowując program szkolenia kierował się zasadą minimum teorii – maksimum praktyki. Uczestnicy będą się zmagać z problemami takimi, jak np.:

– związki frazeologiczne, powiedzenia i przysłowia w tekstach reklamowych,

– tekst reklamowy tłumaczony z języków obcych,

– niuanse między reklamą a informacją,

– techniki perswazji w tekstach reklamowych,

– stylizacja tekstu reklamowego – gwara i slang,

– co się komu z czym kojarzy, czyli jawne i ukryte wulgaryzmy w reklamie,

– dialogi i teksty w reklamie telewizyjnej,

– tekst reklamowy a poprawność językowa.

Wykładowcy omawiając każdy z tematów, przedstawią podstawowe zasady i obowiązujące reguły, a następnie w trakcie ćwiczeń, sprawdzą, jak nabytą wiedzę uczestnicy warsztatów wykorzystują w praktyce.

Organizatorzy spodziewają się, że warsztaty będą okazją do spotkania ludzi zajmujących się tworzeniem tekstów reklamowych dla prasy radia i telewizji, czy materiałów marketingowych, wymiany doświadczeń, nauki, ale także zabawy przy wspólnym tworzeniu reklam. Dlatego w zależności od potrzeb organizatorzy przewidzieli możliwość wydłużenia czasu poświęconego na omówienie konkretnych problemów i zagadnień, wzbudzających największe zainteresowanie uczestników warsztatów.