Czarny Piątek, Cybernetyczny Poniedziałek i Dzień Singli, czyli jak zwiększyć przychody pod koniec roku

Sprzedawcy na całym świecie dobrze wiedzą, że ostatni kwartał roku potrafi być nie tylko najbardziej pracowity, ale też wyjątkowo dochodowy. Nowe badanie Forrester Research dowodzi, że branża e-commerce nieustannie rośnie i jeszcze przed końcem tego roku osiągnie wartość niemal 334 miliardów dolarów. Sprzedawcy szukający możliwości zwiększenia swojej sprzedaży, powinni przygotować się na okresy wyprzedażowe, które czekają nas w nadchodzących miesiącach.


Dzień Singli (Singles Day) – 1 listopada 2015


Święto, którego początków należy upatrywać w Chinach. To właśnie tam konsumenci zaczęli celebrować bycie singlem, kupując sobie z tej okazji coś specjalnego. Dziś, Dzień Singli to tak naprawdę największe wydarzenie zakupowe na świecie. W 2014 roku, sprzedaż w Chinach osiągnęła rekordowy poziom 9.3 miliarda dolarów – o 60% więcej niż rok wcześniej (5.8 miliarda dolarów). Ponadto, zgodnie z badaniem PayPal i Nielsen/Harris Poll, ponad połowa chińskich konsumentów kupujących online planuje zacząć lub robić to częściej w zagranicznych sklepach online.

Wskazówka: strona PayPal, Wu Jing Gou, czy Borderless Shopping umożliwiają sprzedawcom spoza Chin przedstawić swój asortyment i wyprzedaże chińskim konsumentom, chcącym kupować za granicą. Aby w pełni wykorzystać korzyści związane z dynamicznie rozwijającym się okresem świątecznym, mniejsze firmy powinny zaangażować się jak najwcześniej.

Click Frenzy – 17 listopada 2015


Zainicjowane dopiero trzy lata temu, Click Frenzy to australijskie, 24-godzinne wydarzenie, mające stanowić swego rodzaju wprowadzenie do świątecznego okresu największych wyprzedaży. Obecnie zdobywa on coraz większą popularność, z ponad 300 sprzedawcami biorącymi udział w promocjach.

Wskazówka: Postaw na mobile! Co trzeci klient online sklepów w Australii zapytany przez PayPal i Ipsos w badaniu poświęconym transgranicznym i mobilnym zwyczajom zakupowym, kupił coś za pomocą smartfona w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 23% za pomocą smartfona. Sklepy, które optymalizują swoje strony pod kątem urządzeń mobilnych mają szansę najlepiej wykorzystać ten trend.

Czarny piątek/Cyfrowy poniedziałek – 27 listopada/30 listopada


Tzw. Black Friday i Cyber Monday to najważniejsze wydarzenia zakupowe w Stanach Zjednoczonych. Amerykańscy konsumenci kupują online coraz więcej i coraz chętniej odwiedzają zagraniczne e-sklepy. Jest to więc duża okazja dla firm (także w Polsce) do wykorzystania gorącego okresu dla własnych korzyści i zwiększenia sprzedaży.

Wskazówka: Szczególnie popularne produkty w tym okresie to odzież i dodatki, zabawki, zegarki i biżuteria oraz elektronika.

Więcej informacji dla małych przedsiębiorstw planujących rozszerzyć swoją świąteczną strategię sprzedaży na inne kraje, dostępne są na stronie PayPal PassPort. Platforma powstała w celu edukowania i wspieranie przedsiębiorstw w ich rozwoju i sprzedaży na zagranicznych rynkach, informowania o najważniejszych okazjach handlowych poza granicami poszczególnych państw, a także rozwijania znajomość zwyczajów prezentowych z całego świata.

PayPal