Czas na rzeczywiste ceny – kampania informacyjna SAS-u

Czas na rzeczywiste ceny
ogłosiła najpierw 18 lipca Komisja Europejska proponując nowe zasady publikowania taryf przez przewoźników lotniczych. Zasada ma być prosta – ogłaszane ceny mają zawierać wszystkie podatki, prowizje i opłaty, których koszty ponosi pasażer.

Apel Komisji Europejskiej podjął portal lotniczy pasazer.com, w którym jego redaktorzy piszą:
„Portal Pasazer.com od dawna apeluje do linii lotniczych o przejrzystość podawania opłat za przeloty lotnicze. Ceny biletów reklamowane obecnie przez przewoźników nie mają bowiem nic wspólnego z ostateczną kwotą, jaką pasażer musi zapłacić za bilet”.

Troska o pasażera, któremu podaje się nierzeczywiste ceny biletów, towarzyszyła Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który pod koniec października skontrolował przewoźników mających siedzibę lub oddział w Polsce oraz poza granicami kraju.

Wyniki kontroli UOKiK w pełni odzwierciedliły sytuację, w której pasażer narażony jest na świadomą manipulację.

„Nieudzielanie pełnej i rzetelnej informacji dotyczącej ceny biletu oraz stosowanie reklamy wprowadzającej w błąd – to według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) najczęstsze naruszenia linii lotniczych. UOKiK zakwestionował prawidłowość prezentowania cen biletów lotniczych na stronach internetowych oraz w reklamach.

Czas na rzeczywiste ceny – odpowiedzią Skandynawskich Linii Lotniczych

Absolutny wymóg podawania pasażerowi rzeczywistych cen jest podstawowym elementem strategii polskiego oddziału SAS. Działanie to w pełni należy do szerokiego spektrum transparentnego prowadzenia biznesu, z którego znani są Skandynawowie.

„Mając na uwadze postępującą dezinformację pasażerów, co do cen i warunków przewozu postanowiliśmy rozpocząć ogólnopolską kampanię informującą pt. Czas na rzeczywiste ceny. Mamy nadzieję, że dzięki tym działaniom nasi klienci poczują się jeszcze bardziej docenieni i szanowani, poprzez udzielenie im odpowiedzialnej informacji cenowej” – tak krótko przedstawia cele kampanii SAS-u Szefowa Sprzedaży i Marketingu p. Wanda Brociek.

Rzeczywiste ceny SAS-u to nie tylko brak ukrytych dopłat. Kampania informacyjna zaznacza również, iż klient płacąc za bilet podaną cenę, w istocie kupuje wiele wartości dodanych, których często jest pozbawiony. Należą do nich takie czynniki jak czas związany z punktualnością odlotów i przylotów, czy dogodne położenie lotniska względem miasta docelowego – bez konieczności czasochłonnych i drogich transferów.

Kampania informacyjna SAS-u

Promocja rzeczywistych cen, a tym samym jasna odpowiedź na wymogi Komisji Europejskiej i UOKiK objęła swoim zasiągiem całą Polską. Od połowy listopada o cenach rzeczywistych SAS-u na przeloty do wybranych miast europejskich, Ameryki i Azji informują proste w swoim przekazie reklamy zamieszczone w Metropolu, Rzeczpospolitej, Przekroju i Forum.

Klienci, którzy często korzystają z elektronicznych źródeł informacji mogą dowiedzieć się o rzeczywistych cenach połączeń SAS-u w najważniejszych portalach: onet.pl, wirtualna polska, gazeta.pl, top finanse, w którego skład wchodzą: bankier.pl, elfin.pl, expander.pl, money.pl, tf.pl.
W Gdańsku w kampanię rzeczywistych cen zostało włączone popularne Radio Gdańsk.
W Warszawie przez centrum miasta można odbyć podróż „prawie lotniczą” – specjalnym tramwajem SAS-u.

Polska kampania SAS-u jest oryginalnym pomysłem polskiego przedstawicielstwa tych linii.