Czas przemian w Air Bites Polska

Od momentu pojawienia się w Polsce wiosną 2005 roku ten posiadający szwajcarskie korzenie dostawca intensywnie się rozwija, z każdym miesiącem notując bardzo dobre wyniki sprzedaży. Rok 2006 upłynął pod znakiem dużych przemian. Przede wszystkim ABP odszedł od Internetu bezprzewodowego i poprzez łącza DSL dzierżawione od TPSA, na rzecz budowy własnej infrastruktury światłowodowej, dającej szerokie możliwości wdrażania nowych, wysokiej jakości produktów. Dzięki temu spółka sukcesywnie zwiększa zasięg swojej sieci i tak w 2006 r. weszła do kolejnych czterech miast. Do dotychczasowych lokalizacji: Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań doszły Zdzieszowice, Kędzierzyn Koźle i Sanok, a tuż przed wejściem w rok 2007, spółka przejęła kolejną kilkutysięczną sieć w jednej z miejscowości na terenie Śląska.

W ubiegłym roku Air Bites Polska rozszerzył również swoją ofertę produktową. Zaczynał od jednego produktu – Air Bites Standard o transmisji danych do 1Mb/s. A obecnie jego Klienci mogą korzystać także z produktów takich jak: Air Bites Midi – gwarantujący transfer danych do 512 kb/s, Air Bites Mini – z maksymalną transmisją danych 256 kb/s, czy też z dodatkowych opcji zwiększających komfort i możliwości korzystania z Internetu, np.: publicznego adresu IP czy możliwości podłączenia dodatkowego stanowiska w lokalu Klienta odrębnym pasmem. Wymienione produkty dostawca sprzedaje po konkurencyjnych cenach, zawsze w ramach atrakcyjnych promocji. Jedną z najciekawszych była promocja „Internet+Laptop”, w której Klient wykupując konkretny abonament mógł też kupić nowoczesnego Notebooka w zamian za niskie raty miesięczne. ABP zapowiada mające wkrótce nastąpić kolejne, duże zmiany produktowe – podobno zdecydowanie na korzyść Klientów.

Rok 2006 był dla spółki ponadto czasem bogatej działalności społecznej. Air Bites Polska został głównym partnerem projektu Junior Internet, w ramach którego odbyły się konkursy dla młodych pasjonatów Internetu, którzy nie ukończyli 19 roku życia, na najciekawszą i zarazem najlepszą stronę internetową lub projekt internetowy oraz tekst traktujący o Internecie. We wrocławskim Cafe Bar Paparazzi bezpłatnie zainstalował Hot-Spot. W Krakowie stał się głównym sponsorem akcji „złoty tornister”, podczas której w prostych konkursach pierwszoklasiści wygrywali pełne wyprawki do szkoły. W krakowskiej Nowej Hucie natomiast rozpoczął stałą współpracę z Młodzieżowym Domem Kultury (MDK) im. J. Korczaka. W ramach tej współpracy bezpłatnie przekazał MDK dziesięć komputerów, a także zainstalował i udostępnił Internet, dzięki czemu w ośrodku powstała długo oczekiwana, ogólnodostępna pracownia informatyczna. Dostawca wszelkie społeczne inicjatywy, w które się angażuje chce kontynuować wszędzie w Polsce, gdzie tylko posiada własną infrastrukturę.

Rozpoczęty niedawno rok 2007, podobnie jak poprzedni, zapowiada się bardzo obiecująco dla ABP, który planuje rozwijać się szybciej aniżeli rynek. „Obecnie dążymy do zdobycia dominującej pozycji na poszczególnych rynkach lokalnych, a z czasem pragniemy stać się wiodącym ogólnopolskim operatorem, posiadającym w swojej ofercie szeroki pakiet usług. Chciałbym zaznaczyć, że inni wiodący dostawcy, tak naprawdę budowali swój biznes zaczynając od telewizji kablowej, czy też telefonii stacjonarnej. Dzięki powstałej ten sposób infrastrukturze i zdobyciu Klientów łatwiej im było poszerzyć działalność o Internet. My natomiast bazujemy wyłącznie na dostarczaniu Internetu Klientom indywidualnym, poprzez budowaną własną infrastrukturę. Na tej podstawie chcemy rozszerzać naszą ofertę produktową o całą gamę usług dodatkowych, które mają na celu jej uatrakcyjnienie, co nas zdecydowanie wyróżnia. W Polsce działamy zaledwie od półtora roku, lecz dzięki szwajcarskiemu pochodzeniu, a w szczególności doświadczeniu bardzo dynamicznie się rozwijamy. Jesteśmy już w dziewięciu miastach, mamy kilka atrakcyjnych produktów i kilkanaście tysięcy aktywnych Klientów, których liczba stale wzrasta -– mówi Rafał Pasterczyk, Dyrektor ds. Rozwoju Air Bites Polska.

W obecnym roku planujemy nadal budować markę Air Bites Polska poprzez szybki rozwój w oparciu o rozbudowę własnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Liczymy na owocną współpracę z deweloperami, spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi. Ponadto jesteśmy bardzo zainteresowani współpracą z innymi firmami budującymi infrastrukturę telekomunikacyjną, oferując im świetne warunki. Prowadzimy badania rynkowe, których wyniki wpłyną na wybór kolejnych miast, do których wejdziemy ze swoją ofertą. Przygotowujemy nowe atrakcyjne promocje i akcje społeczne. Zaczęliśmy także budowę szczególnej społeczności w sieci ABP –szczegóły zdradzimy w najbliższej przyszłości. Dzisiaj mogę tylko powiedzieć, że technologie operatorów telewizji kablowych i telefonii stacjonarnych, którzy również dostarczają Internet nie dają takich możliwości. Już niebawem zamierzamy ponadto mile zaskoczyć naszych obecnych i potencjalnych Klientów zupełnie nową, atrakcyjną ofertą produktową. Z pewnością wkrótce ukaże się stosowna kampania reklamowa ujawniająca szczegóły – dodaje.