Czerwcowe nowości w aplikacji IKO

W najnowszej wersji aplikacji IKO klienci indywidualni mogą zarządzać swoją polisą ubezpieczeniową PKO Dom, a właściciele małych i średnich przedsiębiorstw założyć konto lokacyjne. Jest też możliwość wyszukiwania tekstowego w historii konta.

Użytkownik IKO (korzystający z urządzenia z Androidem) może teraz sprawdzić szczegóły zakupionego ubezpieczenia nieruchomości PKO Dom, niezależnie od tego w jaki sposób dokonał tego zakupu (w IKO, w iPKO, w oddziale czy na infolinii). Wystarczy, że wejdzie w zakładkę „Moje produkty” , a następnie w  „Ubezpieczenia” i kliknie w kafelek z  ubezpieczeniem, by zobaczyć szczegółowe dane tego produktu, jak np. okres ubezpieczenia, jego suma, numer polisy czy wysokość składki. W IKO można też zmienić zakres ubezpieczenia rozwijając menu kontekstowe (ikona 3 kropek) i następnie wchodząc w „zmianę parametrów ubezpieczenia – aneksowanie”. Za pomocą ikony ze słuchawką, widocznej na dole ekranu, klient może także połączyć się bezpośrednio z konsultantem PKO Ubezpieczenia, jeśli ma jakieś dodatkowe pytania.

Natomiast właściciele małych i średnich przedsiębiorstw mogą teraz założyć w IKO konto lokacyjne (do konta firmowego), żeby lepiej kontrolować budżet firmy i oddzielać pieniądze przeznaczone na bieżące wydatki od nadwyżek finansowych. W tym celu muszą wejść w „Moje produkty” i wybrać menu kontekstowe (3 kropki) przy koncie firmowym, po naciśnięciu przycisku „Konto lokacyjne” przejdą do wniosku o konto. Otwarcie konta lokacyjnego na koniec potwierdza się kodem SMS. Funkcja jest dostępna dla klientów używających urządzeń z Androidem.

Klienci PKO Banku Polskiego korzystający z IKO (na urządzeniach z Androidem) mogą też teraz za pomocą wyszukiwarki tekstowej znaleźć transakcje z ostatniego roku, używając do wyszukania szczegółów tych transakcji (m.in. danych odbiorcy czy nadawcy, tytułu przelewu, nazwy sklepu, w którym wykonana była płatność), a starsze niż rok wyszukać po odbiorcy/nadawcy lub po tytule. Mogą także zmienić konto do odbierania przelewów BLIK (domyślne ustawione podczas aktywacji IKO), wchodząc w „Ustawienia” i następnie w „Ustawienia BLIK”, o ile mają więcej niż jedno konto.

Nowe funkcje są stopniowo udostępniane dla kolejnych grup klientów używających aplikacji mobilnej IKO.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych IKO przekroczyła 6,4 mln. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, robienia przelewu split payment, korzystania z trybu ciemnego oraz z BLIKA zbliżeniowego. Mają też dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE. Są też funkcje płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach otwartej bankowości). Od ponad półtora roku w IKO działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń, który ma prawie 610 tys. unikalnych użytkowników i zapewnia wsparcie m.in. dla osób niewidomych i niedowidzących, a także daje możliwość analizy wydatków i oszczędności. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego.

Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego ponad 820 tys. ocen, których średnia to prawie 4,8 na 5 możliwych gwiazdek; IKO jest najlepiej ocenianą aplikacją bankową na smartfony z systemem Android spośród dostępnych na polskim rynku.