Dochód ze sprzedaży biletów zostanie przeznaczony na rozwój dwóch projektów prowadzonych przez Foundation for Corporate Social Responsibility: programu Hot-Meal-a-Day, który zapewnia posiłki 2500 niedożywionym uczniom szkół podstawowych z północno-zachodniej Polski oraz The-Fresh-Milk-Program, dzięki któremu dzieciom z tego regionu nie brakuje mleka. Na razie oba programy są realizowane przez FCSR na terenie Województwa Zachodniopomorskiego – jednego z najbiedniejszych w kraju. Docelowo Fundacja chce zaopiekować się głodnymi dziećmi z całej Polski.
Głównymi bohaterami wieczoru będą dzieci. Spośród wszystkich, do których trafia pomoc FCSR, została wybrana grupa młodych wykonawców, którzy zaprezentują specjalnie przygotowany przez siebie występ. Przedstawiciele firm podkreślają, że właśnie możliwość spotkania i rozmowy z dziećmi cieszy ich najbardziej. Jest to dla nich nagroda i potwierdzenie, że działalność CSR (Corporate Social Responsibility – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) ma głęboki sens.
Pomysłodawca przedsięwzięcia i Prezes Foundation for Corporate Social Responsibility, William C. Chasey, wskazuje, że wieczór charytatywny jest skutecznym sposobem na zdobycie środków finansowych. Bilety na tegoroczny wieczór, które dotychczas sprzedaliśmy, pozwolą nam nakarmić dodatkowo 500 maluchów rocznie. To duży sukces, ale z naszych badań wynika, że w Polsce naszej pomocy potrzebuje aż 2 miliony dzieci. Ze względu na skalę problemu wsparcie każdego nowego darczyńcy jest dla nas na wagę złota. – mówi William C. Chasey.
Według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie FCSR, problem głodu dotyka aż 40% Polaków, którym nie zawsze wystarcza pieniędzy, aby kupić jedzenie. Brak porządnego śniadania czy obiadu szczególnie dotkliwie odczuwają dzieci, dla których pełnowartościowe posiłki są warunkiem zdrowego rozwoju. Tę i inne trudne kwestie społeczne coraz częściej rozwiązują wrażliwe społecznie firmy. Cieszy nas, że idea CSR jest coraz powszechniejszą praktyką nie tylko wśród wielkich korporacji, ale także wśród mniejszych przedsiębiorstw. Działalność biznesowa może i powinna realizować także wyższe cele. Tylko wtedy daje prawdziwą satysfakcję. – dodaje W. C. Chasey.
Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w Czwartym Balu Charytatywnym Foundation for Corporate Social Responsibility zapraszamy do kontaktu z Przedstawicielami FCSR:
William C. Chasey, PhD
President
chasey@ipgate.pl
(48) 605 99 1715
Natalia Marciniak
Personal Assistant
Foundation for Corporate
Social Responsibility
tel. 605 99 17 16
FCSR@chasey.ipgate.pl