To, że nieuczciwe reklamy banków, wprowadzające konsumentów w błąd to codzienność, chyba nie trzeba już nikogo przekonywać (no – może akurat pracowników danego banku lub agencji reklamowej). I oto Rzeczpospolita donosi rzecz zdawałoby się oczywistą – reklamodawcy nie mogą kierować się wyłącznie chęcią zysku. Obowiązują ich zasady uczciwości. O ile do tej pory zainteresowani uśmiechali się z pobłażliwością, to szybko może on im zejść z twarzy. Za złamanie zasad można odpowiedzieć przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ostatnich dniach wytoczył armaty przeciwko Media Markt i wszczął postępowania o naruszanie dobrych obyczajów. W ubiegłym roku UOKiK takich postępowań dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd oraz naruszania obowiązku udzielania rzetelnej, pełnej informacji przez przedsiębiorców było około 120. Urzędowi zależy jednak przede wszystkim na promocji etycznych zachowań przedsiębiorców oraz stosowanych przez nich samoregulacji. Czy zatem w końcu powstanie bicz na coraz liczniejsza grupę banków , które zasady uczciwej reklamy względem swoich klientów dawno schowały do kieszeni? Sami na łamach PRNews.pl wielokrotnie wskazywaliśmy na takie naszym zdaniem nieuczciwe zachowanie rodzimych instytucji finansowych. Mamy teraz nadzieję, że konsumenci będą mogli wreszcie przed taką nieuczciwością skutecznie się bronić!