Czy innowacje muszą być bardziej ryzykowne niż zwykłe inwestycje?

Odpowiedź m.in. na to pytanie będzie można uzyskać w ramach kolejnego seminarium z cyklu BRE Business Meetings, które zostało zaplanowane na 6 lipca 2010 r. Spotkanie adresowane jest do przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji, w tym z wykorzystaniem wzornictwa oraz możliwością ich finansowania.

Organizatorami spotkania są BRE Bank oraz firma TOUCH specjalizująca się w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań. Patronatem honorowym seminarium jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Założeniem tego seminarium jest nie tylko inspiracja do tworzenia innowacji, ale również wskazanie jak skutecznie można je wdrażać i budować dzięki nim przewagę konkurencyjną na rynku, tworzyć wręcz nowe rynki, czy kreować nowe potrzeby konsumentów.

Mówiąc ogólnie o innowacjach, można je ująć jako świadome poszukiwanie i umiejętne wdrażanie nowatorskich rozwiązań, które prowadzą do poprawy pozycji konkurencyjnej czy też umocnienia pozycji firmy na rynku, czasami wręcz wykreowania nowego rynku. Z tego też względu pożądane projekty to takie, które łączą w sobie zarówno możliwość zastosowania nowych rozwiązań w procesie produkcji, czy świadczenia usług, wdrożenia nowego produktu bądź usługi, jak również sposobu ich promocji. Bardzo cenne są też te projekty, które przy okazji wdrażanych innowacji procesowych i produktowych, uwzględniają nowatorskie podejście w obszarze marketingu czyli sposobach promocji, kanałach sprzedaży, kształtowania polityki cenowej, jak również zarządzania przedsiębiorstwem.

W każdym razie musi to być przedsięwzięcie, które wpisuje się w przemyślaną, długofalową strategię rozwojową firmy. Strategię, która kładzie poważny nacisk na zasady zrównoważonego rozwoju, ale nie zapomina o wzornictwie i zasadach ergonomii. Nie każda bowiem firma musi wdrażać innowację. Jednak w przypadku projektów uwzględniających zarówno rozwiązania innowacyjne, jak i dofinansowanie ze środków unijnych bardzo ważne jest, aby plany inwestycyjne były wzmocnione stosownymi analizami rynku, badaniami trendów i preferencji potencjalnych nabywców.

To powinny być projekty wynikające z przemyślanej polityki firmy, a nie decyzji ad hoc. Bardzo ważne jest, aby myśląc o innowacjach myśleć projektowo i nie zapominać o roli wzornictwa w całym tym procesie. Wzornictwo kojarzone czasami ze sztuką nie może i nie powinno być oderwane od przemysłu – może i powinno być szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej. Tym samym tworzenie innowacyjnych rozwiązań i skuteczne wdrożenie innowacji powinno uwzględniać zarówno myślenie projektowe (Design Thinking), jak i zarządzanie nowym produktem wzorniczym (Design Management).

Pamiętajmy również, że w finansowaniu projektów innowacyjnych, a szczególności objętych dofinansowaniem ze środków unijnych, zarówno bank, jak i klienci są po tej samej stronie i wszystkim zależy na tym, żeby inwestycja była bezpieczna i możliwa do realizacji. Dlatego klienci BRE Banku mogą liczyć na wnikliwą analizę projektów innowacyjnych i wsparcie ze strony ekspertów w doborze najkorzystniejszych montaży finansowych. Wysoka skuteczność działań w obszarze finansowania innowacji przez BRE Bank z uwzględnieniem również wsparcia ze środków UE są dowodem na to w Polsce można wdrażać i skutecznie finansować innowacje.

O tych zagadnieniach będzie m.in. mowa w trakcie seminarium: „Design Thinking – inspiracja czy konieczność – jak sfinansować innowacyjne projekty? , którego zagadnienia zostały podzielone na 4 moduły tematyczne:

Seminarium odbędzie się 6 lipca 2010r. w centrali BRE Banku w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18 w sali 5.3. Początek o godz. 9.00. Udział w seminarium jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

Warunkiem udziału w seminarium jest wypełnienie najpóźniej do 2 lipca 2010r formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej BRE Bank S.A.: http://www.brebank.pl/pl/BRE_Business_Meetings/

Źródło: BRE Bank