Czy Święty Mikołaj będzie w tym roku oszczędny?

Podczas tegorocznych zakupów świątecznych Polacy użyją  Internetu przede wszystkim do porównania cen produktów. Jednak aż 33% młodych ludzi zadeklarowało, że kupi w tym roku świąteczne prezenty w Internecie – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Szukając świątecznych prezentów polscy konsumenci najczęściej będą przeglądać serwisy aukcyjne, odwiedzi je 65% klientów oraz porównywarki cenowe, z których skorzysta 64% internautów. Głównym powodem, dla którego polscy konsumenci nie zrobią zakupów w sieci pozostaje przyzwyczajenie do oglądania produktów „na żywo”. Tak deklaruje 77% respondentów. Dodatkową barierą w internetowych zakupach jest obawa przez bezpieczeństwem takich transakcji, co deklaruje 60% badanych. Deloitte zbadał także między innymi, ile w tym roku Polacy przeznaczą na zakup prezentów, co kupią oraz co chcieliby dostać pod Choinkę.

Czy i jak wykorzystasz Internet do przedświątecznych zakupów?

Więcej informacji o zwyczajach zakupowych Polaków przed świętami oraz porównanie z planami mieszkańców innych krajów europejskich w najnowszym raporcie firmy doradczej Deloitte, który zostanie zaprezentowany już 12 listopada.
Źródło: Deloitte