Dane klientów banku w ulicznym koszu

W sierpniu b.r. brytyjska instytucja The Information Commissioner’s Office przeprowadziła dochodzenie, czy pogłoski o praktykach stosowanych przez bank NatWest, którego właścicielem jest the Royal Bank of Scotland, są prawdziwe. Dochodzenie zostało przeprowadzone na wniosek grupy klientów, którzy oskarżyli NatWest o narażanie ich na niebezpieczeństwo, po tym jak jeden z klientów znalazł dokument zawierający poufne dane w koszu na śmieci znajdującym się obok banku.

Dowody wskazują na to, że do ulicznych koszy na śmieci trafiały kopie wyciągów bankowych zawierające numery rachunków bieżących, wnioski o pożyczki i kredyty mieszkaniowe oraz wnioski o otwarcie rachunków bieżących. W związku z tym incydentem The Information Commissioner’s Office postanowiła sprawdzić, jak inne instytucje, w tym bank HSBC oraz Urząd Pocztowy, niszczą dokumenty. Koszty ponoszone przez państwo z tytułu kradzieży poufnych danych sięgają 1,7 miliarda funtów rocznie. Każdego dnia ofiarami przestępstw komputerowych jest ok. 100 000 osób – wynika z danych opublikowanych przez brytyjską instytucję National Consumer Council (NCC).