Dane Visa pokazują, jak wydatki podczas Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 napędzają francuską gospodarkę

Małe firmy w Paryżu odnotowały wzrost sprzedaży o 26% rok do roku podczas pierwszego weekendu Igrzysk Olimpijskich Paryż 20241. Odnotowano znaczący wzrost wydatków posiadaczy kart Visa w wielu obszarach handlu, w tym w restauracjach, teatrach i muzeach. Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa, a najbardziej znaczący wzrost wydatków rok do roku odnotowano wśród Japończyków i Brazylijczyków.

Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich prezentuje dane dotyczące wydatków konsumenckich podczas weekendu otwarcia Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024.

Jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych pokazuje pozytywny wpływ igrzysk na pobudzenie handlu w Paryżu:
• Podczas pierwszego weekendu igrzysk małe firmy w Paryżu odnotowały 26% wzrostu sprzedaży w ujęciu rok do roku, biorąc pod uwagę wydatki posiadaczy kart Visa;
• Najbardziej znaczący wzrost poziomu wydatków odnotowano w teatrach i muzeach (+159%), w zakresie zakupu żywności i artykułów spożywczych (+42%), w restauracjach (+36%), handlu detalicznym (+21%) oraz w sektorze rozrywki (+18%);
• Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa (29%), przy znacznym wzroście rok do roku ze strony brazylijskich (+33%) i japońskich (+129%) posiadaczy kart Visa;
• 78% zakupów osób z zagranicy w Paryżu zostało dokonanych zbliżeniowo, co stanowi wzrost o 9% rok do roku;
• Odnotowano 39%-owy wzrost rezerwacji lotów do Paryża w okresie poprzedzającym Igrzyska Olimpijskie i Paralimpijskie Paryż 2024 w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.2;
• Liczba podróży do Paryża, które odbyli turyści w wieku poniżej 35 lat, wzrosła o 120% rok do roku3;
• Liczba osób podróżujących do Paryża ze Stanów Zjednoczonych wzrosła najbardziej w porównaniu z poprzednim rokiem (+64%), w dalszej kolejności najwięcej lotów odbyli kibice z Niemiec (+61%) i Hiszpanii (+27%);
• Wydatki konsumenckie znacznie wzrosły również w miastach organizujących wydarzenia olimpijskie poza Paryżem, w tym w Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%) i Marsylii (+38%).

– Jako sponsor ruchu olimpijskiego od prawie 40 lat oraz Igrzysk Paralimpijskich od 2002 roku, wiemy, jak pozytywny wpływ na gospodarkę krajów-gospodarzy mogą mieć igrzyska. Zaangażowanie Visa jest zgodne z ideą, by wspierać rozwój wszystkich i wszędzie. Nasze najnowsze dane pokazują znaczny wzrost wydatków konsumenckich wśród posiadaczy kart Visa podczas weekendu ceremonii otwarcia. Szczególnie cieszy nas wzrost wydatków na zakupy w małych francuskich firmach. W ciągu ostatnich 4 lat pomogliśmy w cyfryzacji 13 milionom MŚP w Europie i połączyliśmy je z kibicami dzięki aplikacji Visa Go – mówi Charlotte Hogg, CEO Visa w Europie. – Równie ekscytującym odkryciem jest większe zaangażowanie młodszych pokoleń, co widzimy w danych dotyczących podróży. To pokazuje znaczenie igrzysk dziś i w przyszłości.

Odpowiedzialność Visa za zapewnienie systemu płatności podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024 wymaga szczegółowego planu połączonego z operacjami na dużą skalę i z uwzględnieniem specyfiki danego miejsca. Współpracując z Komitetem Organizacyjnym przez ostatnie trzy lata, Visa zbudowała sieć płatności w Paryżu i poza nim. Zapewnia ona akceptację płatności zbliżeniowych Visa w 3500 punktach sprzedaży na 32 obiektach olimpijskich i 16 obiektach paralimpijskich.

Visa uruchomiła aplikację Visa Go, aby połączyć widzów i turystów z lokalnymi firmami podczas Igrzysk Olimpijskich i Paralimpijskich Paryż 2024. Odwiedzający mogą pobrać aplikację Visa Go pod linkiem https://go.paris.visa.com/home.

Źródło: Visa