Dektra S.A w drodze na rynek NewConnect

W II połowie marca 2011 roku spółka Dektra S.A z siedzibą w Toruniu, dystrybutor materiałów specjalistycznych (głównie izolacyjnych) przeznaczonych dla branży budowlanej, rolniczej, ogrodniczej oraz przemysłowej, zamierza przeprowadzić ofertę prywatną akcji i w maju 2011 roku zadebiutować na rynku NewConnect.

Koordynatorem oferty jest Art Capital Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, doradca finansowy w ofertach IPO oraz Autoryzowany Doradca na rynku NewConnect i Catalyst.

„Spółka zamierza pozyskać w ramach oferty prywatnej niewiele ponad 1 mln zł. Oferta jest w końcowej fazie przygotowywania. W mojej ocenie Spółki będzie wyróżniać się na rynku NewConnect stabilnością generowanych marż zarówno w dobrych jak i słabszych latach oraz regularnymi wypłatami dywidend. Poza tym Dektra działa na mocno rozwijającym się rynku a jej dodatkowe działania powinny przełożyć się na większą niż rynek dynamikę. W 2010 roku Spółka osiągnęła ok. 11,4 mln zł przychodów, 1,3 mln zł zysku operacyjnego oraz ok. 1,1 mln zł zysku netto. – powiedział Piotr Grzesiak, Wiceprezes Zarządu Art Capital”.

Podstawowym przedmiotem działalności spółki Dektra S.A. jest hurtowa dystrybucja materiałów izolacyjnych przeznaczonych dla branży budowlanej, rolniczej, ogrodniczej oraz przemysłowej. Spółka jest bezpośrednim importerem siatki podtynkowej (import Spółki stanowi ok. 2% importu siatki podtynkowej Unii Europejskiej).

Oferta Spółki kierowana jest przede wszystkim do następujących segmentów budownictwa: systemy dociepleń, sucha zabudowa, izolacje, dekarstwo, budownictwo drogowe oraz budownictwo hydrologiczne. Towary Spółki stosowane są także do osłaniania plonów oraz wytwarzania kiszonek. Spółka dostarcza również folie opakowaniowe do zakładów przemysłowych.

Obecnie w ofercie znajduje się ok. 90 rodzajów towarów. W ciągu 4 lat Spółka ponad dwukrotnie powiększyła ilość pozycji asortymentowych.

W 2011 roku Spółka uruchomiła działalność produkcyjną w zakresie folii ochronnej.

Strategia spółki Dektra S.A. przewiduje ekspansję poprzez: rozwój organiczny, uruchomienie działalności produkcyjnej oraz przejęć podmiotów oferujących podobny asortyment produktów.

Źródło: PR News