Deloitte doradzi przy budowie kolejnego stadionu na EURO 2012

Jacek Bochenek, Dyrektor Projektu Euro 2012 w Deloitte podkreśla: „Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyły nas władze kolejnego miasta – gospodarza piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Projekt dla stadionu Lecha wymaga przeprowadzenia szeregu analiz ekonomiczno-finansowych dotyczących planowanej modernizacji obiektu dla potrzeb organizacji Mistrzostw Europy. Przygotowania obejmują opracowanie biznesplanu stadionu przedstawiającego oczekiwany poziom przychodów i kosztów wraz z oceną opłacalności inwestycji w perspektywie 25 lat”.

Miasto Poznań jest jednym z wielu miast, którym firma Deloitte świadczy usługi doradztwa biznesowego. Dariusz Nachyła, Partner Deloitte, zwraca uwagę: „Polskie miasta, ze względu na zaniedbania powstałe w ostatnich kilkudziesięciu latach, mają bardzo duże potrzeby związane z planowaniem ich przyszłego rozwoju w oparciu o realny bilans korzyści i wymaganych nakładów. Optymalne zaprojektowanie i zbudowanie stadionów dla potrzeb Euro 2012, ale mających dobrze służyć również przez kilkadziesiąt lat po zakończeniu tego turnieju, wymaga doświadczeń, których miasta w Polsce nie mają. Podobnie rzecz ma się z innymi projektami infrastrukturalnymi, gdzie bardzo przydaje się międzynarodowe doświadczenie konsultantów z firmy Deloitte.”

Doradcy z Deloitte pracują już przy budowie stadionu miejskiego we Wrocławiu. Projekt obejmuje kompleksowe wsparcie w postaci analizy ryzyk związanych z budową obiektu, opracowanie biznesplanu inwestycji oraz doradztwo przy wyborze projektanta nowego stadionu miejskiego. Projekt jest wciąż w trakcie realizacji i jego kolejne etapy będą obejmować m. in. wybór operatora obiektu oraz wybór inwestora. Specjaliści z Deloitte pracowali także przy przygotowaniu programu funkcji pozasportowych dla Stadionu Narodowego w Warszawie.

„Deloitte jest liderem w dziedzinie doradztwa i współpracy z klubami, ligami, organami zarządzającymi, deweloperami stadionów, organizatorami imprez, partnerami komercyjnymi, instytucjami finansowymi i inwestorami. Nasi doradcy będą starali się pomóc w jak najszerszym zakresie przy przygotowaniach do Euro 2012, które jest historycznym wyzwaniem dla Polski, szansą ekonomicznie nie do przecenienia” – mówi Władysław Szwoch, Partner Deloitte.

Deloitte wspiera między innymi Komitet Organizacyjny Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w RPA 2010 r. Doradztwo obejmuje m. in. zaprojektowanie struktury organizacyjnej Komitetu Organizacyjnego Mistrzostw Świata, opracowanie systemu zarządzania programem organizacji projektów poszczególnych przedsięwzięć oraz zdefiniowanie procedur zakupowych i zarządzanie dostawcami KOMŚ.

Klientami Deloitte z branży sportowej są także prestiżowe kluby piłkarskie: Arsenal, Manchester United, AC Milan, Juventus, FC Barcelona oraz Real Madrid.

Grupa Sports Business istnieje w Deloitte od 15 lat. Eksperci śledzą biznesowe aspekty funkcjonowania całej branży sportowej. Opracowali liczne analizy porównawcze i strategiczne przeglądy działalności, analizy możliwości przywracania rentowności, strategie zwiększenia dochodów, plany rozwoju stadionów, planowanie działalności, a także analizy dotyczące rynku i popytu, przejęć, postępowań sądowych, badania sprawozdań finansowych i planowania podatkowego.