Deloitte liderem w świadczeniu usług doradczych dla sektora publicznego

Firma Deloitte została uznana za najszybciej rozwijającą się firmę świadczącą usługi doradcze dla sektora publicznego w skali globalnej przez Kennedy Consulting Research & Advisory, jednego z potentatów w dziedzinie badań rynkowych. Opinię tę przedstawiono w raporcie “The Kennedy Vanguard for Public Sector Management Consulting Practices 2009”. W roku 2008 skumulowane przychody wygenerowane przez działalność doradczą Deloitte dla sektora publicznego osiągnęły kwotę 1,5 mld USD.

Deloitte wyróżnia się dzięki marce, znaczeniu przywiązywanemu do doświadczenia w pracy z klientami, obecności firm członkowskich na całym świecie i szerokiej ofercie” – powiedział Kelly Matthews, dyrektor ds. badania i wiodący analityk odpowiedzialny za raport “Public Sector Consulting Marketplace 2009”. Firma publikuje również wiele informacji dotyczących rynku sektora publicznego, co również ją wyróżnia.” Kennedy uznał Deloitte za lidera w zakresie obsługi sektora publicznego, świadczącego usługi doradcze w skali globalnej, w zestawieniu z ponad dwudziestoma innymi uczestnikami tego rynku.

 

Jesteśmy zaszczyceni faktem uznania Deloitte przez Kennedy jako czołowej firmy obsługującej sektor publiczny, zwłaszcza w obecnych warunkach gospodarczych” – mówi Greg Pellegrino, Deloitte Public Sector Industry Leader. „W dzisiejszej sytuacji administracja państwowa zmuszona jest do zrewidowania przyjętych przez siebie sposobów pełnienia służby publicznej. Naszym zadaniem jest pomóc szefom rządów w rozwiązywaniu najbardziej palących problemów sektora publicznego, kwestii oddziałujących na konkurencyjność gospodarki i poziom usług dla obywateli. Organizacje rządowe korzystają z naszej głębokiej znajomości problematyki branżowej, szerokiej oferty usług i łatwego dostępu do biur zlokalizowanych w 140 krajach”– dodaje.

 

Zdaniem firmy Kennedy, konkurencja na rynku usług doradczych dla sektora publicznego jest obecnie wyjątkowo silna. Szeroko zakrojone badanie rynku usług świadczonych na rzecz sektora publicznego, przeprowadzone przez tę firmę, umożliwiło głęboką analizę działalności wszystkich uczestników rynku oraz podstawowych cech wyróżniających takie organizacje, jak Deloitte. Według raportu firmy Kennedy, „Deloitte może pochwalić się wieloma atutami związanymi z obsługą firm sektora publicznego. Na stanowiskach dyrektorów i doradców pracują tu ludzie, którzy zdobyli doświadczenia zawodowe w poszczególnych branżach gospodarki, a teraz z powodzeniem wspierają sektor publiczny. Umiejętność nawiązywania kontaktów z przedstawicielami administracji oraz rozumienie ich perspektywy ułatwia Deloitte prowadzenie działalności w tym sektorze w perspektywie długoterminowej„.

 

W Polsce sektor publiczny nadal w bardzo niewielkim stopniu korzysta z potencjału i doświadczenia konsultantów biznesowych w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, a nawet z naszymi bezpośrednimi sąsiadami” – uważa Dariusz Nachyła, partner Deloitte odpowiedzialny za rozwój usług dla sektora publicznego w Polsce. „Konsultanci są często traktowani jako luksusowy dodatek do działań administracji centralnej i innych podmiotów sektora publicznego. Widzimy jednak coraz więcej przykładów zmiany tej percepcji: przedstawiciele administracji zaczynają zauważać, że z niektórymi zadaniami sprawniej, szybciej i pewniej radzą sobie konsultanci zewnętrzni. Również coraz powszechniejsze jest przekonanie, że do jednorazowych projektów nie warto zatrudniać całej armii pracowników, a wystarczy zespół konsultantów, którzy wykonają dane zadanie zgodnie z założeniami i terminowo, bo inaczej ryzykują wynagrodzeniem.”

Źródło: Deloitte