Ruszyła niestandardowa akcja firmy Luxoft – międzynarodowego giganta z branży IT. Zamiast przyjętej powszechnie formy rekrutacji pracodawca przygotował projekt „FreeTee4IT”, który ma przykuć uwagę developerów i zachęcić ich do wysłania aplikacji. W tym celu zostały zaprojektowane unikatowe koszulki we współpracy z designerami z całego świata.
Akcja „FreeTee4IT” rozgrywa się na dedykowanej stronie internetowej http://freeteefor.it. Aby wziąć w niej udział, należy przejść przez quiz badający znajomość jednego z czterech języków programowania: Java, Oracle, .NET, QA. Każdy, kto zakończy go z sukcesem i wgra swoje CV, może wybrać jedną z dziesięciu koszulek, które specjalnie na potrzeby akcji zaprojektowali znani designerzy. Projekty to ich autorskie interpretacje idei open-minded engineering, która jest myślą przewodnią we wszystkich aktywnościach firmy Luxoft.
Na liście pozyskanych do współpracy projektantów znaleźli się m.in. Marceau Truffaut – francuski ilustrator i grafik, Dennis Schuster (DXTR) – znany z wielu wystaw twórca graffiti i ilustrator; Cristian Eres – grafik zajmujący się sztuką cyfrową. W międzynarodowym gronie projektantów znalazło się dwóch Polaków: Konrad Kirpluk – absolwent poznańskiej ASP, ceniony w Polsce i za granicą projektant zajmujący się grafiką wektorową, oraz Tomasz Guz – projektant-samouk ze Śląska, miłośnik street artu i web designu.
„Chcemy przyciągać do Luxoftu ludzi, którzy myślą tak jak my i dla których to, co robią, jest nie tylko pracą, ale i zabawą” – podkreśla Przemek Berendt, Globalny Wiceprezes ds. Marketingu w Luxoft.
Akcja „FreeTee4IT” ruszyła 29 października i potrwa miesiąc, z czego pierwsze dwa tygodnie to realizowana ekskluzywnie polska edycja. Komunikacja przedsięwzięcia obejmuje kanały Luxoft w social media, działania z influencerami, a także kampanię online. Za kreację i realizację kampanii odpowiada Agencja Reklamowa S4.