Deutsche Bank PBC został partnerem konkursu „Dziennika Gazety Prawnej” Wizjonerzy 2013, w ramach którego nagradzane są wiodące postaci polskiego i międzynarodowego biznesu. Nagrody zostały wręczone podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie. Konkurs Wizjonerzy pozwala docenić liderów z odwagą realizujących innowacyjne pomysły biznesowe, których efektem są przedsięwzięcia oraz przełomowe projekty.
Oceny zgłoszonych kandydatur do nagrody Wizjonerzy 2013 dokonała kapituła, w skład której weszły autorytety ze świata ekonomii i biznesu. Wyróżnienia zostały przyznane menedżerom, którzy mieli wizję, determinację i odwagę, wdrażając wielkie projekty mimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, oraz tym, którzy dzięki swojemu uporowi potrafili zwiększyć wartość firmy. Nagroda Wizjonerzy została przyznana po raz drugi. W tym roku wręczono pięć statuetek polskim przedsiębiorcom, a także po raz pierwszy przyznano tytuł Eurowizjonera.
Laureaci konkursu Wizjonerzy 2013:
Zbigniew Jagiełło – prezes zarządu PKO Bank Polski
Jarosław Augustyniak – prezes zarządu Idea Bank
Maciej Fiedler – prezes zarządu Fibar Group
Piotr Wojciechowski – prezes zarządu WB Electronics
Adam Bartosiewicz – wiceprezes zarządu ds. rozwoju WB Electronics
dr n. med. Robert Starzec – dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Łodzi
Laureat w kategorii Eurowizjoner:
sir Richard Branson, założyciel Virgin Group
Bezpośrednio po uroczystości wręczenia nagród Wizjonerzy odbył się panel dyskusyjny zatytułowany „Edukacja czy wizja? Co się liczy w zarządzaniu?” z udziałem laureatów nagrody i członków Kapituły. W debacie wziął udział również Leszek Niemycki, prezes zarządu Deutsche Bank PBC.
Zdaniem prezesa Deutsche Bank PBC wizjoner to osoba, która nie tylko ma unikalny pomysł na biznes, ale też jest w stanie swoim pomysłem zarazić innych. Przyciągnąć inwestorów, przekonać partnerów, zmotywować pracowników. Ponadto – co w obecnych czasach najważniejsze – potrafi wykreować potrzebę na swoje usługi u globalnego, coraz częściej wirtualnego i dość nieprzewidywalnego konsumenta.
Leszek Niemycki zwrócił także uwagę, że wizjoner powinien mieć przede wszystkim biznesową intuicję i idealne wyczucie doboru takich współpracowników, którzy będą
w stanie wesprzeć jego idee w jedyny, niepowtarzalny sposób. A oprócz wyczucia mieć charyzmę, która tych najlepszych potrafi przekonać, zmotywować i zatrzymać.
– Wizjoner jest więc jedyną w swoim rodzaju mieszanką wrodzonej kreatywności i wnikliwej umiejętności obserwacji zmieniającego się świata – twierdzi prezes Deutsche Bank PBC. – Warto śledzić losy obecnych wizjonerów. Ich życiorysy i osiągnięcia na pewno są najlepszym przykładem, że przede wszystkim warto inwestować w kreatywność, biznesową odwagę i intuicję.
Źródło: Deutsche Bank PBC