Deweloperzy przyciągają klientów w niestandardowy sposób

Zamiast obniżać cenę za metr kwadratowy, inwestorzy wolą dodać do oferty coś ekstra. Przyjemny prezent pełni nie tylko funkcję skłonienia klienta do wyboru konkretnej oferty, ale także buduje wizerunek firmy i komunikuje wartości, z którymi chce być utożsamiana.

Wśród ofert mieszkań na rynku pierwotnym, których atrakcyjność podnoszona jest przy pomocy niestandardowego prezentu, wyróżnić możemy dwie grupy. W przypadku pierwszej z nich wraz z kupnem mieszkania otrzymamy np. rower lub voucher na pobyt w luksusowym SPA. – Oczywiście, tego rodzaju prezenty przemówią do klientów wstępnie zdecydowanych na zakup mieszkania w określonej cenie i standardzie. Trudno zakładać, aby ktoś w ogóle podjął decyzję o zakupie mieszkania ze względu na rower. Niemniej, przekazując taki prezent, deweloper wysyła jasny sygnał – jest firmą sprzyjającą zdrowemu, aktywnemu stylowi życia, lub, w przypadku vouchera do SPA – kieruje swoją ofertę do klientów ceniących luksus – mówi Ryszard Banacki, rzecznik prasowy warszawskiego dewelopera TYNKBUD1. – Nie oceniając negatywnie tego rodzaju zabiegów i nie zakładając, że na pewno nie sięgniemy po nie w przyszłości – póki co stawiamy na niestandardowe, dodatkowe wyposażenie mieszkań, które sprzedajemy – dodaje.

Druga grupa ofert wyposażonych w „coś ekstra” to te, w przypadku których niestandardowy prezent jest ściśle powiązany z nabywanym mieszkaniem. Większych emocji nie wzbudza już komórka lokatorska w korzystnej cenie – od czasu do czasu większość deweloperów sięga po tę formę wsparcia sprzedaży. Istnieją jednak prezenty, które w dalszym ciągu zaskakują. – Na niestandardowe elementy wyposażenia zdecydowaliśmy się w przypadku inwestycji OMEGA MOKOTÓW. Budynek już sam w sobie jest szczególny, bo wyposażony w System Domu Inteligentnego, pozwalający, mówiąc w dużym skrócie, m.in. zdalnie sterować roletami, oświetleniem zewnętrznym i wewnętrznym, temperaturą itp. Dodatkowo zdecydowaliśmy się uzupełnić ofertę każdego z apartamentów w przycisk, który pozwoli nam przywołać windę z mieszkania oraz możliwość ładowania samochodów z silnikiem elektrycznym w garażu – mówi rzecznik TYNKBUD1. W ten sposób firma wysyła do potencjalnych klientów jasny komunikat na temat inwestycji – są to mieszkania dla ludzi nowoczesnych, zakochanych w technologii, ceniących intuicyjnie działające przedmioty i – przede wszystkim – lubiących wygodę.

TYNKBUD1