Notowany na rynku NewConnect dystrybutor akcesoriów IT Direct eServices pozyskał w wyniku prywatnej emisji akcji 6,3 mln zł. Pieniądze spółka wyda m.in. na stworzenie własnych punktów sprzedaży.
3,7 mln zł środków z emisji Direct eServices przeznaczył na zakup akcji znanej sieci dystrybucji Cartridge Word (CEE) S.A. specjalizującej się w regeneracji kartridży oraz sprzedaży akcesoriów do drukarek. Kolejne 516 tys. zł to spłata obligacji, która zgodna jest z realizacją strategii zakładającej gruntowną restrukturyzację kosztową firmy. Pozostała suma, czyli około 2,1 mln zł zasili budżet spółki przeznaczony na inwestycje, w tym głównie na rozwój sklepów pod marką Direkt.
„Koncentrujemy się na dywersyfikacji kanałów sprzedaży. Chcemy być znaczącym graczem zarówno w Internecie, jak i w fizycznych kanałach dystrybucji. Do tej pory dystrybuowaliśmy sprzęt IT znanych marek w sieciach handlowych. Ostatnio przejeliśmy również sklep internetowy, co pozwoliło nam umocnić naszą pozycję na rynku e-commerce. Teraz chcemy zbudować własną sieć sklepów. Środki na ten cel będą pochodziły z zakończonej niedawno emisji. Wierzymy, że dzięki temu uda nam się w stosunkowo niedługim czasie skokowo zwiększyć skalę prowadzonego przez nas biznesu, co z pewnością znajdzie pozytywne odbicie w rynkowej wycenie Direct eServices.” – mówi Damian Sieradzki, Członek Zarządu Direct eServices S.A.
Ponadto, 22 marca 2011 r. spółka podpisała umowę o współpracy z niemiecką firmą Sihl GmbH, będącą częścią włoskiego Diatec Group – jednym z największych producentów mediów do druku mało i wielkoformatowego. Na mocy tej umowy Direct eServices będzie posiadał wyłączność na sprzedaż produktów firmy Sihl GmbH na polskim rynku.
„Pokładamy duże nadzieje we współpracy z Sihl GmbH. Dzięki zawartej w ubiegłym tygodniu umowie będziemy mogli zaistnieć na rynku poligraficznym w segmencie klientów biznesowych. To otwiera przed nami wiele możliwości, które oczywiście zamierzamy jak najlepiej wykorzystać.” – dodaje Damian Sieradzki, Członek Zarządu Direct eServices S.A.
W 2010 r. Direct eServices wypracował 7,6 mln zł przychodów i 380 tys. zł zysku netto.
Źródło: Direct eServices