Direct nadal nie przynosi zysków w Aviva

Nienajlepsze są też doniesienia o liczbie zebranych składek. Według opublikowanych danych finansowcyh, Aviva zebrała ze składek w pierwszym półroczu aż o 65 proc mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jak tłumaczą władze spółki, gorsze wyniki wynikają z wycofania się Avivy ze sprzedaży polisolokat. Jak mówi na łamach „Parkietu” prezes Grupy Aviva w Polsce – Maciej Jankowski – również słabe wyniki ze sprzedaży polis w systemie direct nie są zaskoczeniem.

„Mimo większych wpływów strata netto towarzystwa majątkowego wzrosła o 0,3 mln zł do 21,9 mln zł. Jest to rezultat inwestycji w rozwój sprzedaży polis komunikacyjnych w systemie direct. – Direct ma zacząć przynosić zyski w perspektywie kilki lat. Takie wyniki nie są zaskoczeniem” – komentuje Maciej Jankowski, prezes Grupy Aviva w Polsce.

„- Plany Avivy na najbliższe miesiące zakładają, że będziemy rozwijać kanały dystrybucji, pracować nad efektywnością operacyjną i utrzymywać dyscyplinę kosztową„, mówi na łamach „Parkietu” Maciej Jankowski, prezes Grupy Aviva w Polsce.

Aviva wprowadziła do oferty sprzedaż ubezpieczeń w systemie direct, a zatem poporzez Internet i telefon, w 2007 roku, działając jeszcze pod szyldem Commercial Union. Dziś tą drogą u ubezpieczyciela kupić można przede wszystkim ubezpieczenia komunikacyjne – OC, AC, assistance, szyb, a także NNW czy ubezpieczenie ochrony prawnej.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Parkietu”, w artykule „Rosną straty w kanale direct”, s. 10.