Płatności elektroniczne oraz mobilne z czasem zadomowią się także w sektorach tradycyjnie kojarzonych z gotówką. Wyobraźmy sobie, że wybierając się na festiwal muzyczny, mecz lub bazar z warzywami tuż za rogiem nie musimy mieć przy sobie ani złotówki.
Bezgotówkowe hot dogi
Niezwykle ważnym poligonem doświadczalnym dla płatności bezgotówkowych w sektorze MSP są Stany Zjednoczone gdzie np. w Nowym Jorku, w porze lunchowej nie jest niczym niezwykłym widok konsumentów płacących kartą na stoiskach z hot dogami. Podobnie łatwo jest też zapłacić kartą podczas festiwalu muzycznego czy meczu bejsbolowego np. za napoje czy popcorn. Wiodący amerykański dostawca nakładek umożliwiających akceptację płatności smartfornem, firma Square, chwali się, że w ten sposób procesuje rocznie 10 mld USD. To niemal tyle co wartość całego rocznego obrotu bezgotówkowego w Polsce (