DNB Bank Polska rezygnuje z obsługi kont i kart klientów indywidualnych. Będzie obsługiwał tylko hipoteki

Bank nie będzie już prowadził kont osobistych i wydawał kart płatniczych dla detalu. Posiadacze kredytów hipotecznych dostaną do ich obsługi rachunki techniczne.

DNB Bank Polska jest bankiem obsługującym przede wszystkim korporacje. Ale nie zawsze tak było – przed laty obsługiwał także klientów z segmentu detalicznego. W 2013 roku odsprzedał część detaliczną Getin Noble Bankowi, która obejmowała około 28 tys. klientów. Do Getinu nie zostały przeniesione kredyty hipoteczne oraz klienci, którzy nie wyrazili na to zgody. W banku pozostało wówczas około 11 tys. klientów indywidualnych. Dziś jest ich 9 tys.

ALotOfPeople, YAY Foto

DNB kończy obsługę rachunków osobistych klientów indywidualnych i należących do nich kart kredytowych oraz debetowych. Zachowana zostanie jedynie ciągłość obsługi produktów hipotecznych. Bank otworzy bezpłatne rachunki techniczne, za pośrednictwem których klienci będą dokonywać spłaty swoich zobowiązań. Klienci dostaną też bezpłatny elektroniczny dostęp do informacji o saldzie rachunku, zadłużeniu kredytowym, harmonogramie oraz historii spłat.

– Od kilku lat specjalizujemy się w obsłudze przedsiębiorstw i sektora publicznego. Skupiamy się na obsłudze i finansowaniu firm z wybranych sektorów, w tym szczególnie branży handlowej, energetycznej, komunikacji i technologii czy motoryzacyjnej – mówi Wojciech Dyk, członek zarządu DNB Bank Polska. – To dla nas podstawowy zakres działalności, który od ponad 6 lat z sukcesem rozwijamy. Pod względem strategicznym, ale też technologicznym to zupełnie inna ścieżka rozwoju niż bankowość osobista, dlatego proponujemy naszym klientom dobrowolną rezygnację z produktów bankowych – dodaje.

Klienci zostaną pisemnie powiadomieni o możliwości zamknięcia rachunków oraz pozostałych produktów (karty debetowe i kredytowe), z wyjątkiem kredytów hipotecznych. Bank liczy na to, że uda się mu porozumieć z klientami do końca maja, a cały projekt miałby zostać zakończony najpóźniej w grudniu. Wojciech Dyk zapowiada, że klientom zostaną zaproponowane specjalne oferty, które przynajmniej w części zrekompensują niedogodności wynikające z ograniczenia przez bank oferty detalicznej.

Niedawno na podobny krok zdecydował się Volkswagen Bank Polska, który zrezygnował z obsługi klientów detalicznych, pozostawiając sobie jedynie część biznesową. Klienci detaliczni VW Banku zostali przeniesieni do eurobanku. Na naszym rynku funkcjonuje jeszcze kilka banków, które po fuzjach i podziałach skupiają się na obsłudze korporacji, ale mają także portfel hipotek. Są to m.in. BPH, Raiffeisen i Deutsche Bank Polska.