„Małe i startujące firmy przywiązują dużą wagę do kosztów działalności. Posiadanie zwykłego rachunku bankowego za kilkadziesiąt złotych miesięcznie najczęściej uważane jest za zbędny koszt. Wysokiej ceny nie usprawiedliwiają nawet dodatkowe funkcjonalności i unikalne opcje. Surowe kryterium oceny atrakcyjności pakietu stanowi cena za prowadzenie rachunku i koszty podstawowych operacji. Dlatego coraz więcej banków wprowadza tanie rachunki dla firm rozpoczynających działalność. W wielu przypadkach taka oferta pod względem ceny jest porównywalna do kont proponowanych klientom indywidualnym.”, pisze dziennik.
Korzystanie z bankowości internetowej jest znacznie tańsze od obsługi konta w okienku. Z reguły przelew zlecany u pracownika banku kosztuje 5 – 6 zł. W internecie taką operację można wykonać nawet za darmo, chociaż zazwyczaj jest to usługa płatna (ok. 1,5 zł). Banki rezygnują też z prowizji za przelewy wykonywane do urzędów skarbowych i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych […]. Zaletą bankowości internetowej jest przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Przedsiębiorca ma dostęp do rachunku 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Na bieżąco może monitorować stan konta i kontrolować wydatki […].”, czytamy w „GP”.
Małe firmy mają coraz bogatszy wybór rachunków bankowych. Obecnie coraz więcej instytucji dostrzega potencjał drzemiący w sektorze MSP. Pojawiają się już nawet kredyty dla firm dopiero rozpoczynających działalność.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.