W tegorocznym konkursie Publi-News Trophees for Innovative Cards, 8 grudnia w Paryżu Dobre Konto, wraz z wydawaną do niego kartą, zdobyło Nagrodę Specjalną Jury za wyjątkowe osiągnięcia w obszarze kart płatniczych. Docenione w Paryżu, lubiane w Polsce Dobre Konto założyło już 175 000 spośród 270 000 osób, które otworzyły w tym roku rachunek w Banku Millennium.
Nagrodę na uroczystej gali w Paryżu odebrał Roy Hutchinson, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej. Jestem bardzo zadowolony z werdyktu jury. Nagroda Specjalna była najważniejszą nagrodą wieczoru. W uzasadnieniu jury podkreślało nie tylko zalety rachunku, lecz również jego wpływ na rynek i dynamikę sprzedaży oraz sukces dużego banku detalicznego w pozyskiwaniu klientów za pomocą karty debetowej. Tak niezwykła nagroda dla produktu wykraczającego poza ramy standardowych kategorii była przyznana po raz pierwszy. Jest to z pewnością pierwsze takie osiągnięcie w europejskiej branży kartowej, które – przy tak wyraźnym sukcesie komercyjnym – spowodowało przyznanie przez jury nagrody specjalnej, mającej charakter nadzwyczajny i niecodzienny – skomentował Roy Hutchinson.
Zdaniem Jury, standardowe kategorie takie jak Lojalność czy Innowacyjność nie były wystarczające. Uznano, że Dobre Konto mogło wygrać zarówno w jednej jak i w drugiej kategorii.
Konkurs Publi-News Trophees for Innovative Cards, organizowany od 2006 roku, to główne tego typu wydarzenie na europejskim rynku kart płatniczych i jedno z ważniejszych w skali światowego rynku kartowego. Nominowane do nagród karty wyłaniane są z setek kandydatur nadsyłanych z całego świata i otrzymują nagrody w kategoriach: karty lojalnościowe, usługi, wizerunek karty, karty prepaid, rozwiązania technologiczne. W roku 2011 nagrody przyznano w dwóch strefach geograficznych: Francja i świat. Organizatorem konkursu jest Publi-News, branżowe wydawnictwo specjalizujące się m.in. w analizach sektora bankowego oraz firma AND’co, świadcząca usługi consultingowe w zakresie rynku kart płatniczych i kredytów konsumpcyjnych. Nagrody sponsoruje MasterCard, Affinion International, CWI, Mondial Assistance.
W momencie wprowadzania Dobrego Konta planowaliśmy otwarcie 200 000 rachunków do końca roku. Od stycznia b.r. Bank Millenium otworzył jednak 270 tys. nowych rachunków, z czego 175 tys. to Dobre Konto. Plan został przekroczony już we wrześniu, więc teraz liczymy nadwyżki. Dynamika sprzedaży jest doskonała. Zdarza się, że jednego dnia otwieramy nawet 1600 kont. Klienci zakładający rachunek w banku w blisko 65 % wybierają Dobre Konto – dodaje Roy Hutchinson.
Dzięki unikalnej korzyści, jaką jest zwrot 3% wydatków w supermarketach i sklepach spożywczych oraz na stacjach benzynowych, karta do Dobrego Konta stała się innowacyjnym sposobem upowszechniania płatności bezgotówkowych. Bank Millennium zaobserwował znaczny wzrost wydatków dokonywanych w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce: aż 70% Klientów dokonuje w nich transakcji bezgotówkowych, a średnia miesięczna liczba transakcji przypadająca na jednego klienta jest o jedną trzecią wyższa niż w przypadku kart wydanych do innych rachunków. Posiadacze Dobrego Konta są ustabilizowani życiowo i zorientowani na zdywersyfikowane produkty finansowe.
Źródło: Bank Millennium