Dobry I kwartał dla Nordea Bank Polska S.A.

Wzrost przychodów i ograniczenie kosztów w pierwszym kwartale 2005 r.

• Wynik na działalności bankowej wzrósł w I kwartale o 19,6% do 53,3 mln zł (44,5 mln zł

w I kwartale 2004 r.).

• W tym okresie koszty operacyjne banku spadły o 3,4% do 43,1 mln zł (44,6 mln zł

w I kw.2004 r.).

Wzrost wyniku pierwszego kwartału 2005 r.

• Wynik brutto wyniósł w I kwartale 2005 r. prawie 10,2 mln zł wobec straty 80 tys. zł w I kw. 2004 r.

• Wynik netto osiągnął 9,3 mln zł, podczas gdy w I kwartale 2004 roku bank zanotował stratę 2,4 mln zł.

– Wyniki pierwszego kwartału 2005 roku są efektem podjętych w ubiegłych latach działań: fuzji i restrukturyzacji banku. – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska – Przeprowadzone zmiany restrukturyzacyjne przyniosły właściwe rezultaty w postaci zwiększonych przychodów i obniżenia kosztów działania banku. W kolejnych kwartałach będziemy pracować nad utrzymaniem tego pozytywnego trendu.

Wzrost wartości akcji kredytowej i depozytowej

• Wartość udzielonych kredytów wzrosła o 23 procent w stosunku do I kw. 2004 r. i wyniosła 4 417 mln zł. (3 590 mln zł w I kw. 2004 r.) a w stosunku do IV kwartału 2004 roku wzrosła o 4,6% (4 223 mln zł)

• Wartość depozytów wzrosła w stosunku do I kw. 2004 r. o 25,9 procent i wyniosła 4 685 mln zł (3 721 mln zł w I kw. 2004 r. i ) a w stosunku do IV kwartału 2004 roku wzrosła o 5,9% (4 425 mln zł w IV kw. 2004 r.)

• Wartość aktywów banku ogółem na koniec I kwartału 2005 roku wyniosła 5,3 mld zł i była o niemal 20% wyższa niż na koniec I kwartału 2004 i o 4% wyższa niż na koniec IV kwartału 2004 r.

• Wartość sprzedaży kredytów hipotecznych wzrosła w I kwartale 2005 r. o 256% do 74,19 mln zł w stosunku do I kwartału 2004 r., (28,9 mln zł w I kwartale 2004 r.).

– Mimo rosnącej konkurencji skutecznie rywalizujemy o klientów detalicznych i z powodzeniem sprzedajemy nasze produkty i usługi finansowe. Zwiększamy sprzedaż kredytów hipotecznych, rośnie również liczba klientów korzystających z nowoczesnych i bezpiecznych produktów bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych oraz eFirma dla przedsiębiorców. Źródłem dobrych wyników jest systematyczna poprawa jakości portfela kredytowego oraz skutecznie prowadzone operacje restrukturyzacji i windykacji należności. Mam nadzieję, że pozytywne zmiany w polskiej gospodarce i oczekiwane w tym roku wysokie tempo rozwoju gospodarczego sprzyjać będą dalszemu wzrostowi naszej działalności kredytowej i depozytowej oraz sprzedaży innych usług finansowych.