Od dzisiaj posiadacze telefonów komórkowych na kartę sieci: Plus (Simplus, MixPlus, 36,6), Sami Swoi (również operator sieci Plus), Orange (m.in. POP, Orange Go, Nowe Orange GO) oraz Era (Heyah, Tak Tak) mogą doładować je w bankomatach PKO Banku Polskiego. Do tej pory – za pomocą telekarty – możliwość doładowania mieli wyłącznie posiadacze telefonów z kartą Plus.
Teraz doładowanie telefonu w bankomacie jest łatwe i wygodne – nie trzeba wpisywać kodów w telefonie i wysyłać sms’a. Transakcja jest natychmiast realizowana i potwierdzana wydrukiem z bankomatu. Proces doładowania telefonu komórkowego w bankomacie wygląda następująco:
1) po wprowadzeniu do bankomatu karty płatniczej i numeru PIN (identycznie jak w przypadku wypłaty gotówki z bankomatu) na ekranie bankomatu z polecenia wyboru typu operacji należy wybrać „doładowanie telefonu”,
2) na kolejnych ekranach klient wybiera operatora, kwotę doładowania oraz dwukrotnie wprowadza numer telefonu,
3) doładowanie zostaje automatycznie wykonane, a klient otrzymuje wydrukowane potwierdzenie dokonania operacji.
Przy czym klienci Plusa mają teraz dwie możliwości doładowania telefony w bankomacie – online-owe i, jak dotychczas, z wykorzystaniem telekarty.
Usługa doładowania telefonu w bankomacie dostępna jest dla wszystkich posiadaczy kart bankowych. Klienci PKO BP oraz Inteligo nie ponoszą żadnych kosztów za dokonanie transakcji. Posiadacze kart wydawanych przez inne banki, za skorzystanie z usługi doładowania w bankomacie PKO BP zapłacą tylko wtedy, jeśli prowizja została przez ich bank przewidziana.
Dla klientów PKO BP korzystających z usług bankowości elektronicznej iPKO oraz dla klientów internetowego rachunku Inteligo jest to – po możliwości doładowania bezpośrednio z rachunku – kolejna forma doładowania telefonu online.