DOM: Kredyt hipoteczny bez węża w kieszeni

Jest to pierwszy z serii film z Gucwińskimi, znanymi z popularnego niegdyś programu „Z kamerą wśród zwierząt” emitowanego w TVP.

Zwierzęta pojawiły się wcześniej na naszych ekranach w serii krótkich teaserów zatytułowanych „Skąd te węże?”. W niespodziewany i zaskakujący sposób, wypełzały spomiędzy krawatów, z rury kanalizacyjnej, z kosza na śmieci. Teraz sławni wrocławianie, tłumacząc „skąd te węże”, opowiedzą nam o życiu i zwyczajach węża kieszeniowego.

– Pomysł na wykorzystanie postaci państwa Gucwińskich w kampanii DomBanku nasunął się nam w sposób naturalny. Któż inny mógłby w tak ciepły i bezpretensjonalny sposób wejść w świat finansów komunikując tak banalną sprawę, jaką jest niska cena kredytu, a jednocześnie sprawić, że zaczniemy darzyć sympatią trudne do polubienia zwierzęta, jakimi bez wątpienia są węże? Poza tym to są postacie, które niosą ze sobą pewną wartość sentymentalną, a które pamięta każdy 30-35-latek. A my do tych właśnie osób mówimy ” – mówi Leszek Kwiatkowski z agencji DougFaberFamily, odpowiedzialnej za przygotowanie i realizację kampanii.

DOM (Oddział Getin Banku SA) specjalizuje się w udzielaniu klientom indywidualnym kredytów zabezpieczonych hipoteką na cele mieszkaniowe ( w tym także refinansowanie), konsolidacyjne oraz cele dowolne. Choć na rynku funkcjonuje zaledwie od sierpnia 2004 roku, łączna wartość udzielonych przez bank kredytów osiągnęła do tej pory ponad 1,5 mld złotych, co sytuuje bank wśród najszybciej rozwijających się i największych kredytodawców w Polsce. Bank dysponuje obecnie 23 Biurami Kredytów Hipotecznych w największych miastach kraju, a niebawem planowane jest otwarcie kolejnych pięciu. Centrala banku mieści się w Łodzi.

W lutym bank znacznie obniżył oprocentowanie kredytów hipotecznych, których sprzedaż ma wesprzeć rozpoczęta kampania.

Znany z nowatorskich rozwiązań produktowych bank od początku stosuje odważną i nieszablonową strategię marketingową.

Wiosną 2005 roku pod hasłem „Tysiące złotych bez tysięcy pytań” przeprowadzona została kampania launchowa, wprowadzająca markę „Dom-hipoteki po prostu” na rynek. Przełamywała ona schemat banku jako instytucji sztywnej, nieludzkiej, oddzielonej od klienta nieprzekraczalną barierą bankowego okienka, w którym spowiadamy się z kulis naszych finansów.