Domena .eu podbija Polskę

Domena europejska cieszy się coraz większą popularnością. W ostatnim miesiącu 2009 roku liczba nowych rejestracji domeny .eu sięgnęła 120 tys., a wszystkich adresów z tym rozszerzeniem jest obecnie ponad 3,15 mln. Rejestratorzy domen dostrzegają to zapotrzebowanie i wychodzą mu naprzeciw.

W związku z tym, wraz z początkiem nowego roku, serwis nazwa.pl zdecydował się po raz kolejny ułatwić pozyskanie adresu WWW z rozszerzeniem .eu. Skierowana do przedsiębiorstw promocja „Domena .eu za darmo! Nowy rok z dobrą nazwą” umożliwia rejestrację adresu europejskiego na roczny okres abonamentowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Cel oferty przybliża Daniel Kotyras – Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt:

Domena europejska zdobyła sobie szerokie grono zwolenników, które stale się powiększa. Zauważyliśmy duże zainteresowanie, jakim cieszyły się promocje na domenę .eu organizowane w minionym roku przez serwis nazwa.pl. Obecnie każdego dnia rejestrowanych jest średnio 2000 adresów tego typu – co jest bardzo dobrym wynikiem i pozwala przewidywać dalszą popularyzację końcówki .eu. EURid, który jest operatorem domeny kontynentalnej dąży do wspomagania tego procesu. W ostatnim czasie byliśmy m.in. świadkami umożliwienia rejestracji tzw. IDN-ów, czyli adresów WWW z narodowymi znakami, takimi jak polskie: „ę” czy „ą”, co powiększyło pulę dostępnych domen europejskich.

Rejestracja domeny .eu jest zabiegiem coraz częściej stosowanym przez przedsiębiorstwa. Zarówno firmy mające już ugruntowaną pozycję na arenie europejskiej, jaki i te, które dopiero zaczynają działalność na tym rynku.

„Nasza najnowsza oferta skierowana jest przede wszystkim do firm, które myślą o ekspansji na rynek europejski. Posiadanie w swoim domenowym portfolio rozszerzenia .eu, może ułatwić działania, mające na celu promocję usług przedsiębiorstwa poza granicami Polski. Taki adres daje do zrozumienia klientowi, że firma nie ogranicza się do jednego rynku, ale potrafi być poważnym partnerem w zintegrowanej Europie.” – mówi Kotyras.

Firmy, które zdecydują się skorzystać z oferty z pewnością docenią fakt, że regulamin promocji nie nakłada na nich obowiązku przedłużenia umowy na następne lata. Sama oplata za kolejny okres abonamentowy nie powinna też stanowić obciążania dla firmowego budżetu. Wynosi ona zaledwie 50 zł netto.

Źródło: NetArt