Przedstawiciele firm doradczych, pytani przez PAP przyznają przy tym, że współpraca z danym bankiem rzutuje na zakres oferty, zwłaszcza w początkowym okresie działalności.
„Stoimy po stronie klienta” – powiedział PAP rzecznik Expandera Maciej Kossowski. „Mimo powiązań kapitałowych z General Electric, do której w Polsce należy m.in. GE Money Bank, udział produktów finansowych tego banku w sprzedaży Expandera nie przekracza 10 – 15 proc.” – wyjaśnił Kossowski.
„Na pierwszym miejscu w naszej ofercie plasują się produkty Banku Przemysłowo Handlowego, w czołówce są też produkty mBanku i Millennium” – dodał.
Dyrektor ds. Public Relations Open Finance – Dorota Kossowska powiedziała PAP: „Zarówno Open Finance, jak i konkurencyjne firmy, budują wizerunek firm niezależnych. Nie mogą sobie pozwolić na proponowanie niekonkurencyjnych ofert, bowiem nie udałoby im się zdobyć zaufania klientów”.
Dodała, że fakt posiadania pakietu udziałów w Open Finance przez Getin Holding, właściciela m.in. Getin Banku, nie wpływa na przedstawianie oferty przez doradców finansowych, czy sprzedaż produktów.
Według Kossowskiej, że nie wszystkie firmy działają w ten sam sposób. „Nieco inaczej funkcjonuje firma Xelion, która do tej pory skupiała się na ofercie instytucji powiązanych z nią kapitałowo (Pekao SA – PAP). Klienci, którzy odwiedzali oddziały firmy, mieli świadomość, że otrzymają ofertę w pewien sposób ograniczoną” – powiedziała Kossowska.
Marlena Janota – PR Manager firmy Xelion Doradcy Finansowi, pytana o to, jak powiązania kapitałowe firmy z Pekao SA wpływają na ofertę Xelion, przyznała: „Dzięki relacjom z Pekao jesteśmy w stanie zaoferować pełną obsługę bankową i gwarancję bezpieczeństwa. Nasi właściciele, w tym również włoski Unicredit, bardzo wspierają rozwój Xelion (…) Wartość aktywów zebranych przez naszych włoskich kolegów można porównać do aktywów zdeponowanych w największych polskich bankach (13,5 mld EUR) – i to zaledwie po 6 latach działalności” – wyjaśniła rzecznik Xelion.