Doradztwo inwestycyjne w Banku Millennium

Bank Millennium udostępnił w serwisie internetowym Millenet, aplikacji mobilnej oraz w swoich placówkach usługę doradztwa inwestycyjnego. Po tym jak klient uzupełni ankietę oraz określi m.in. swoje cele inwestycyjne oraz horyzont czasowy ich realizacji, bank z wykorzystaniem specjalnego algorytmu będzie mógł zarekomendować mu najlepiej dopasowany do jego potrzeb fundusz inwestycyjny, spośród oferty funduszy dostępnych w ramach usługi. Klient może skorzystać z rekomendacji i zacząć swoją przygodę z inwestowaniem już od kwoty 200 zł. Usługa ma na celu uczynić ten sposób lokowania oszczędności bardziej przystępnym dla każdego.

– Obecnie niewielu klientów banków w Polsce decyduje się na inwestycje. Chcemy rozszerzyć dostępność tego obszaru dla jak największej grupy klientów. Dlatego wprowadziliśmy w pełni zautomatyzowaną usługę, skierowaną m.in. do osób, które nie inwestują, nie wiedzą jak zacząć lub po prostu nie mają czasu na śledzenie wydarzeń ekonomicznych – mówi Tomasz Brzostowski, kierownik Wydziału Sprzedaży w Kanałach Elektronicznych w Banku Millennium.

W ramach usługi doradztwa inwestycyjnego na podstawie odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące m.in.  celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej oraz potrzeb danego klienta wydawana jest rekomendacja inwestycyjna. – To znacznie ułatwia proces decyzyjny. Klient nie musi samodzielnie szukać i porównywać dostępnych produktów – dodaje Tomasz Brzostowski.

Dodatkowo w systemie banku prezentowana jest symulacja oparta na historycznych  wynikach rekomendowanego funduszu inwestycyjnego w trzech scenariuszach: pozytywnym, negatywnym i neutralnym. Ta informacja obrazuje klientowi, ile jego inwestycja warta byłaby dziś, gdyby kilka lat temu zainwestował w rekomendowany fundusz i pozwala tym samym przygotować się na różne scenariusze rozwoju sytuacji na rynkach finansowych.

By inwestowanie uczynić dostępnym dla każdego, oferta Banku Millennium dostępna w ramach usługi charakteryzuje się niskim progiem wpłat, wystarczy 200 zł. Ponadto bank wprowadził możliwość łatwego zarządzania inwestycją, w tym ustanowienie zlecenia stałego, dzięki czemu wskazana kwota będzie automatycznie wpłacana na konto wybranego produktu inwestycyjnego, co ułatwia regularne inwestowanie.  Klient może skorzystać z rekomendacji i złożyć zlecenie nabycia wskazanego produktu za pośrednictwem kanałów elektronicznych. Może też zmienić parametry celu i otrzymać nową rekomendację.

Pozostałe zalety usługi doradztwa inwestycyjnego:

Bank planuje wkrótce wprowadzić również monitoring celów klienta polegający na tym, że w określonych przypadkach wydawana będzie aktualizacja rekomendacji, tym samym klient będzie posiadał wsparcie doradcze nie tylko na starcie ale przez cały okres trwania inwestycji.

Źródło: Bank Millennium