DPD Polska wprowadza płatności kartą

Spółka DPD Polska wdrożyła projekt umożliwiający płatność kartą przy odbiorze paczek (Cash On Delivery – COD). W ramach pilotażu, który wystartował w pierwszych dniach listopada br, kilkuset kurierów z czterech warszawskich oddziałów zostało wyposażonych w terminale do przyjmowania płatności za pomocą kart płatniczych. Wkrótce należności za przesyłkę będzie można regulować kartą u każdego z kurierów DPD na terenie całej Polski. Partnerami projektu są mBank odpowiedzialny za rozliczanie transakcji, IT Card, zapewniający system do obsługi płatności oraz producent terminali Verifone.


Dzięki wdrożeniu tego projektu e-zakupy staną się jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze dla konsumentów i e-sklepów. Rozliczenia COD realizowane bezgotówkowo podnoszą poziom bezpieczeństwa pracy kurierów i zapewniają łatwiejszy transfer środków z pobrań na konta e-dostawców.

Wdrożenie ma charakter pilotażowy. Objęło kurierów z czterech warszawskich oddziałów firmy. W terminale zostały wyposażone także recepcje wszystkich biur DPD w Polsce, a wkrótce urządzenia trafią do kurierów pracujących w największych oddziałach. Projekt zostanie zakończony w 2017 r.

Jak wynika z analiz DPDgroup, a także badań firmy Gemius1, płatności przy odbiorze są w Polsce bardzo popularne. Ten sposób rozliczania zakupów internetowych preferuje aż 75% respondentów badania. Nasi kurierzy zostali wyposażeni w terminale jako pierwsi na polskim rynku. Wprowadzamy rozwiązanie bezgotówkowe – wygodne dla odbiorcy paczki, bezpieczne dla kuriera oraz sklepu internetowego, który rozlicza się z nabywcą towaru bezgotówkowo. Decyzja o wdrożeniu systemu płatności kartą jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, którzy od kilku lat decydują o tym, jak wygląda oferta sklepów internetowych i firm kurierskich– wyjaśnia Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Odbiorcy chcą płacić za zakupy tak jak jest im najwygodniej: z góry przelewem lub przy odbiorze przesyłki, kartą lub gotówką.

– Wprowadzenie terminali płatniczych to obok sieci nadań i odbiorów Pickup najważniejszy z prokonsumenckich projektów wdrażanych przez DPD Polska w tym roku –dodaje Rafał Nawłoka.


Rozliczaniem transakcji kartowych przyjmowanych przez kurierów zajmie się mBank.

Będąc ikoną mobilności stawiamy na innowacyjne projekty, które kreują nową wartość na rynku. Rozwijamy bazę produktową tak, aby mogła być wykorzystana przez naszych partnerów do budowania nowych czy też udoskonalania obecnych usług. Takie podejście powoduje, że skutecznie tworzymy rynkowe standardy. W tym przypadku wraz z naszymi partnerami mamy zamiar uzupełnić obecną architekturę płatności e-commerce. Dzięki temu zwiększamy użyteczność usługi kurierskiej dla klienta– mówi Łukasz Sopala, Dyrektor Sprzedaży Produktów Bankowości Transakcyjnej w mBanku

System do przyjmowania i rozliczania płatności oraz terminale produkowane przez Verifone dostarcza spółka IT Card, właściciel sieci terminali płatniczych Planet Pay.

Zaproponowane przez nas urządzenia cechują się dużą wytrzymałością na wstrząsy oraz trudne warunki atmosferyczne. Prostota obsługi i kompaktowe wymiary zapewniają łatwość codziennej eksploatacji –komentuje Jarosław Chrzanowski, prezes Zarządu IT Card.

Po analizie potrzeb firmy DPD Polska wybrano terminale Verifone model VX 675. Urządzenie umożliwia odczyt z kart płatniczych VISA i MasterCard. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia certyfikat PCI PTS 3.X.

– Cieszymy się, że bierzemy udział w pierwszym polskim projekcie akceptowania płatności kartowych przez kurierów –mówi Tomasz Wejcman, Country Manager Verifone w Polsce.– Nasze terminale są najlepszym wyborem dla tak wymagającej branży. Jak wszystkie nasze urządzenia, Verifone VX 675 oferuje wysoką jakość i wszechstronną funkcjonalność.


DPD Polska jest jednym z rynkowych liderów w dziedzinie wdrażania innowacyjnych rozwiązań. W ostatnich latach firma zapewniła bardzo nowoczesną i wysoce wydajną infrastrukturę logistyczną. Oprócz tego, wdrożyła m.in. Predict – wygodne dla odbiorców rozwiązanie pozwalające określić dokładną godzinę doręczenia i wiele innych udogodnień. Niedawno firma udostępniła usługę nadania i odbioru w punktach Pickup należących do europejskiej sieci liczącej ponad 27 tys. punktów o tej samej nazwie.

DPD Polska