„Drapacz Chmur”- rewolucja na rynku reklamy radiowej

Trzy grupy zarządzające ofertą reklamową dla sieci radiowych – TIME, Adpoint i Grupa Radiowa Agoraoraz broker mediowy CR Media Consulting S.A. podpisały porozumienie, zgodnie z którym rozpoczną trójstronną, strategiczną współpracę. Głównym efektem porozumienia jest wspólna oferta dla reklamodawców, pod handlową nazwą „Drapacz Chmur”. Produkt powstał ze złożenia trzech najważniejszych sieci radiowych na rynku polskim tj. Eska Sieć, Agora Sieć oraz Adpoint Sieć.

Pakiet „Drapacz Chmur” to reklamowy produkt radiowy skierowany do wszystkich reklamodwaców realizujących kampanie reklamowe na rynku ogólnopolskim. Celem projektu jest stworzenie rozsądnej, atrakcyjnej i efektywnej alternatywy dla stacji ogólnopolskich. oferty atrakcyjniejszej cenowo i słuchalnościowo. Tym samym zakończone sukcesem negocjacje pomiędzy wyżej wymienionymi podmiotami są przełomem na radiowym rynku reklamowym.

Dzięki temu reklamodawcy otrzymują produkt, w którym suma słuchalności netto sieci biorących udział w projekcie stanowi co najmniej równowartość słuchalności stacji ogólnopolskich.

Formaty stacji wzajemnie się uzupełniają, dając reklamodawcom możliwość dotarcia do wszystkich grup psychograficznych w ramach grupy docelowej. Dzięki porozumieniu i złożeniu trzech sieci, klient otrzymuje produkt, który w pełni pokrywa szerokie grupy celowe na rynku ogólnopolskim, docierając do wszystkich segmentów psychograficznych obecnych w ramach zmiennych socjodemograficznych. Każda z sieci ma stacje ściśle sformatowane, kierujące swój program do określonych segmentów populacji. Populacja oprócz zmiennych socjodemograficznych takich jak wiek, miejsce zamieszkania, płeć, i wykształcenie cechuje się daleko głębszą różnorodnością niż tylko te zmienne.

Ludzie o podobnych cechach demograficznych różną się nastawieniem do życia, sposobem konsumpcji, wartościami, etc. Precyzyjne formatowanie stacji radiowych to docieranie do takich właśnie segmentów psychograficznych.

Dzięki różnym formatom, oferta reklamowa dotrze do wszystkich, różniących się jakościowo osób w danym przedziale wiekowym, czego nie są w stanie zapewnić stacje ogólnopolskie.

Dodatkowo atrakcyjnym elementem produktu jest jego cena i koszt dotarcia, które są niższe niż w stacjach ogólnopolskich.