Drugie miejsce eurobanku w rankingu jakości obsługi

23 banki najwyżej oceniane pod względem jakości obsługi przez internautów znalazły się w Internetowym rankingu jakości obsługi w bankach 2013, przygotowanym przez IRCenter we współpracy z SentiOne i platformą NapoleonCat. eurobank coraz częściej doceniany jest za jakość obsługi w rankingach i badaniach satysfakcji klienta.

Internetowy ranking jakości obsługi w bankach 2013 powstał w oparciu o spontaniczne opinie internautów dotyczące jakości obsługi na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.

Okiem internauty

Do przedstawienia wyników rankingu wykorzystano trzy kluczowe kategorie, takie jak:

1) ranga jakości obsługi (udział pozytywnych wypowiedzi internautów w ogólnej liczbie wypowiedzi na temat banku pod kątem czterech aspektów jakości obsługi – w placówkach, w ramach systemu transakcyjnego, infolinii, bankowości telefonicznej czy mobilnej; ostateczny wynik jest średnią pozycją banku w czterech rankingach jakości obsługi);

2) ranking pozytywnych opinii (w oparciu o bezwzględną liczbę pozytywnych wypowiedzi o jakości obsługi banku);

3) Response Rate na Facebooku (wskaźnik aktywności banku w codziennej komunikacji z fanami na Facebooku).

eurobank na podium

eurobank przez ostanie lata przeszedł gruntowną zmianę modelu biznesowego z obszaru consumer finance w bank detaliczny z pełną paletą produktów. Jednym z kluczowych aspektów jego transformacji jest budowanie relacji z klientem – nieskomplikowanych, przyjaznych i skutecznych.

2 miejsce w rankingu traktujemy, jako potwierdzenie, że zmiany przez nas wprowadzane są pozytywnie odbierane przez klientów i trzeba je kontynuować. Cieszy nas to tym bardziej, że zdajemy sobie sprawę, iż w ocenach internautów trudniej zasłużyć na głos pozytywny niż negatywny – podkreśla Magdalena Suchanek, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji w eurobanku.

Bank stawia na dostępność i konsekwentnie poszerza wachlarz produktów. Klient eurobanku może, poza siecią placówek, korzystać z bankowości telefonicznej, internetowej – w tym także mobilnej. Bank konsekwentnie rozszerza także zakres kanałów komunikacji z klientem, nie zapominając o mediach społecznościowych.

W opiniach internautów eurobank znalazł się w ścisłej czołówce w kategoriach „placówki”, „systemy transakcyjne” i „infolinia”. Podobnie w zestawieniu banków pod względem aktywności w codziennej komunikacji z fanami na Facebooku (Response Rate) – uplasował się na trzecim miejscu.

Okiem ekspertów

Autorem rankingu jest agencja IRCenter, specjalizująca w badaniach i konsultingu marketingowym. Opracowanie powstało we współpracy z SentiOne, platformą monitoringu internetowego, a także firmą NapoleonCat, zajmującą się komunikacją marketingową na Facebooku i w innych platformach społecznościowych.

– Nasz ranking jest oparty na analizie spontanicznych wypowiedzi internautów; nie są to zatem ani profesjonaliści – jak w przypadku badań Mystery Shopping, ani konsumenci wypełniający kwestionariusze. Co zwraca uwagę, przeważają tutaj raczej opinie pozytywne, a nie – jak można by się spodziewać – tzw. internetowy hate. Tego typu treści w internecie powinny być dla banków kluczowe, bowiem wpływają one na decyzje zakupowe klientów banków – podkreśla dr Albert Hupa z IRCenter.

Ranking jest dostępny pod adresem:

http://www.ircenter.com/blog/internauci-najbardziej-doceniaja-jakosc-obslugi-w-pko-bp-internetowy-ranking-jakosci-obslugi-w-bankach-2013/