Duże zmiany w rankingu serwisów biznesowych

Od stycznia 2006 roku firma Gemius SA publikuje oparte na badaniu Megapanel PBI/Gemius autoryzowane rankingi tematyczne popularności portali i witryn internetowych. W jednej z najważniejszych kategorii jaką jest „biznes, finanse, prawo” w pierwszej trójce znajdowały się dotąd zawsze sekcje biznesowe trzech największych portali horyzontalnych: Onet.pl, Wirtualnej Polski i Interia.pl. O kolejne miejsca rywalizowały Bankier.pl, Money.pl oraz sekcja biznesowa portalu Gazeta.pl.

W styczniu 2007 roku ta stabilna dotychczas sytuacja uległa zmianie. Systematycznie zwiększające swoją oglądalność serwisy biznesowe Bankier.pl odwiedziło w tym miesiącu 1,416 miliona użytkowników, więcej niż serwisy biznesowe Interia.pl, która tym samym została zepchnięta na czwarte miejsce w prestiżowej kategorii „biznes, finanse, prawo”.

„Obserwujemy pierwsze skutki naszej przemyślanej strategii rozwoju, która łączy organiczne rozwijanie posiadanych serwisów i akwizycję nowych. Pozwoliła nam ona wyraźnie zdystansować dotychczasowych rywali i nawiązać konkurencję z największymi graczami na rynku.” – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl SA.

„Wzrost liczby użytkowników o 80% na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy czyni z nas najbardziej dynamicznie rozwijające się internetowe medium biznesowe i z pewnością przełoży się na generowane przez nas wyniki finansowe.” – dodaje Jażdżyński
Liczba użytkowników
Nazwa serwisu Styczeń 2007 Styczeń 2006 Zmiana
Onet.pl – Serwisy biznesowe 2 673 786 1 960 588 36%
WP.pl – Serwisy biznesowe 1 771 230 1 330 343 33%
Bankier.pl – Serwisy biznesowe 1 416 229 788 546 80%
INTERIA.PL – Serwisy biznesowe 1 387 799 1 051 523 32%
Money.pl – Serwisy biznesowe 1 142 544 738 438 55%
Gazeta.pl – Serwisy biznesowe 990 317 698 522 42%

*Źródło: Megapanel PBI/Gemius; I 2006, I 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Jeszcze większe zmiany w kategorii „biznes, finanse, prawo” nastąpiły w kontekście generowanej na serwisach liczby odsłon, która świadczy o intensywności korzystania z danej witryny przez Internautów. Liczba odsłon na serwisach biznesowych Bankier.pl wzrosła w ciągu ostatniego roku ponad 4,5-krotnie, osiągając poziom 45,9 miliona. Daje to temu portalowi drugie miejsce na rynku, przed serwisami biznesowymi Wirtualnej Polski, która z kolei wyprzedziła znajdujące się rok temu na drugim miejscu serwisy biznesowe Interia.pl.
Liczba odsłon
Nazwa serwisu Styczeń 2007 Styczeń 2006 Zmiana
Onet.pl – Serwisy biznesowe 68 733 222 43 977 045 56%
Bankier.pl – Serwisy biznesowe 45 887 339 9 825 480 367%
Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe 34 954 830 23 572 144 48%
INTERIA.PL – Serwisy biznesowe 34 681 936 28 410 211 22%
Money.pl – Serwisy biznesowe 15 320 629 8 823 928 74%
Gazeta.pl – Serwisy biznesowe 12 290 251 9 326 376 32%

*Źródło: Megapanel PBI/Gemius; I 2006, I 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo

„Dynamicznie rosnąca liczba odsłon na naszych serwisach biznesowych to efekt ciężkiej pracy całego zespołu i ciągłego dostosowywania treści i usług do oczekiwań użytkowników. Trzykrotna przewaga nad Money.pl to już swego rodzaju nokaut.” – podkreśla Maciej Klepacki, marketing manager w Bankier.pl SA.

„W liczbie odsłon na jednego użytkownika zdystansowaliśmy nawet serwisy biznesowe Onet.pl i jesteśmy w styczniu liderem.” – dodaje Klepacki.

Liczba odsłon na jednego użytkownika
Nazwa serwisu Styczeń 2007 Styczeń 2006 Zmiana
Bankier.pl – Serwisy biznesowe 32,4 12,5 159%
Onet.pl – Serwisy biznesowe 25,7 22,4 15%
INTERIA.PL – Serwisy biznesowe 25,0 27,0 -7%
Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe 19,7 17,7 11%
Money.pl – Serwisy biznesowe 13,4 11,9 13%
Gazeta.pl – Serwisy biznesowe 12,4 12,5 -1%

*Źródło: Megapanel PBI/Gemius; I 2006, I 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Gwałtowny wzrost wszystkich parametrów oglądalności portali i witryn zarządzanych przez notowany na GPW Bankier.pl SA to również efekt prowadzonych od pół roku inwestycji. Są one finansowane ze środków pozyskanych przez Spółkę poprzez publiczną emisję akcji, przeprowadzoną w pierwszej połowie 2006 roku. Bankier.pl SA wydatkuje posiadane środki zarówno na rozwój organiczny jak i na przejęcia innych podmiotów.

W drugiej połowie 2006 roku Spółka między innymi zmodernizowała posiadane systemy emisyjne, wdrożyła nowy layout strony głównej Bankier.pl i gruntownie zmodernizowała forum dyskusyjne. Zakres oferowanych usług i treści powiększył się między innymi o internetową telewizję Bankier.TV i serwis blogowy Blogbank.pl. Środki z emisji nowych akcji umożliwiły również przejęcie podmiotów prowadzących serwisy: PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl.