Od stycznia 2006 roku firma Gemius SA publikuje oparte na badaniu Megapanel PBI/Gemius autoryzowane rankingi tematyczne popularności portali i witryn internetowych. W jednej z najważniejszych kategorii jaką jest „biznes, finanse, prawo” w pierwszej trójce znajdowały się dotąd zawsze sekcje biznesowe trzech największych portali horyzontalnych: Onet.pl, Wirtualnej Polski i Interia.pl. O kolejne miejsca rywalizowały Bankier.pl, Money.pl oraz sekcja biznesowa portalu Gazeta.pl.
W styczniu 2007 roku ta stabilna dotychczas sytuacja uległa zmianie. Systematycznie zwiększające swoją oglądalność serwisy biznesowe Bankier.pl odwiedziło w tym miesiącu 1,416 miliona użytkowników, więcej niż serwisy biznesowe Interia.pl, która tym samym została zepchnięta na czwarte miejsce w prestiżowej kategorii „biznes, finanse, prawo”.
„Obserwujemy pierwsze skutki naszej przemyślanej strategii rozwoju, która łączy organiczne rozwijanie posiadanych serwisów i akwizycję nowych. Pozwoliła nam ona wyraźnie zdystansować dotychczasowych rywali i nawiązać konkurencję z największymi graczami na rynku.” – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl SA.
„Wzrost liczby użytkowników o 80% na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy czyni z nas najbardziej dynamicznie rozwijające się internetowe medium biznesowe i z pewnością przełoży się na generowane przez nas wyniki finansowe.” – dodaje Jażdżyński
Liczba użytkowników |
Nazwa serwisu |
Styczeń 2007 |
Styczeń 2006 |
Zmiana |
Onet.pl – Serwisy biznesowe |
2 673 786 |
1 960 588 |
36% |
WP.pl – Serwisy biznesowe |
1 771 230 |
1 330 343 |
33% |
Bankier.pl – Serwisy biznesowe |
1 416 229 |
788 546 |
80% |
INTERIA.PL – Serwisy biznesowe |
1 387 799 |
1 051 523 |
32% |
Money.pl – Serwisy biznesowe |
1 142 544 |
738 438 |
55% |
Gazeta.pl – Serwisy biznesowe |
990 317 |
698 522 |
42% |
*Źródło: Megapanel PBI/Gemius; I 2006, I 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo |
Jeszcze większe zmiany w kategorii „biznes, finanse, prawo” nastąpiły w kontekście generowanej na serwisach liczby odsłon, która świadczy o intensywności korzystania z danej witryny przez Internautów. Liczba odsłon na serwisach biznesowych Bankier.pl wzrosła w ciągu ostatniego roku ponad 4,5-krotnie, osiągając poziom 45,9 miliona. Daje to temu portalowi drugie miejsce na rynku, przed serwisami biznesowymi Wirtualnej Polski, która z kolei wyprzedziła znajdujące się rok temu na drugim miejscu serwisy biznesowe Interia.pl.
Liczba odsłon |
Nazwa serwisu |
Styczeń 2007 |
Styczeń 2006 |
Zmiana |
Onet.pl – Serwisy biznesowe |
68 733 222 |
43 977 045 |
56% |
Bankier.pl – Serwisy biznesowe |
45 887 339 |
9 825 480 |
367% |
Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe |
34 954 830 |
23 572 144 |
48% |
INTERIA.PL – Serwisy biznesowe |
34 681 936 |
28 410 211 |
22% |
Money.pl – Serwisy biznesowe |
15 320 629 |
8 823 928 |
74% |
Gazeta.pl – Serwisy biznesowe |
12 290 251 |
9 326 376 |
32% |
*Źródło: Megapanel PBI/Gemius; I 2006, I 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo |
„Dynamicznie rosnąca liczba odsłon na naszych serwisach biznesowych to efekt ciężkiej pracy całego zespołu i ciągłego dostosowywania treści i usług do oczekiwań użytkowników. Trzykrotna przewaga nad Money.pl to już swego rodzaju nokaut.” – podkreśla Maciej Klepacki, marketing manager w Bankier.pl SA.
„W liczbie odsłon na jednego użytkownika zdystansowaliśmy nawet serwisy biznesowe Onet.pl i jesteśmy w styczniu liderem.” – dodaje Klepacki.
Liczba odsłon na jednego użytkownika |
Nazwa serwisu |
Styczeń 2007 |
Styczeń 2006 |
Zmiana |
Bankier.pl – Serwisy biznesowe |
32,4 |
12,5 |
159% |
Onet.pl – Serwisy biznesowe |
25,7 |
22,4 |
15% |
INTERIA.PL – Serwisy biznesowe |
25,0 |
27,0 |
-7% |
Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe |
19,7 |
17,7 |
11% |
Money.pl – Serwisy biznesowe |
13,4 |
11,9 |
13% |
Gazeta.pl – Serwisy biznesowe |
12,4 |
12,5 |
-1% |
*Źródło: Megapanel PBI/Gemius; I 2006, I 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo |
Gwałtowny wzrost wszystkich parametrów oglądalności portali i witryn zarządzanych przez notowany na GPW Bankier.pl SA to również efekt prowadzonych od pół roku inwestycji. Są one finansowane ze środków pozyskanych przez Spółkę poprzez publiczną emisję akcji, przeprowadzoną w pierwszej połowie 2006 roku. Bankier.pl SA wydatkuje posiadane środki zarówno na rozwój organiczny jak i na przejęcia innych podmiotów.
W drugiej połowie 2006 roku Spółka między innymi zmodernizowała posiadane systemy emisyjne, wdrożyła nowy layout strony głównej Bankier.pl i gruntownie zmodernizowała forum dyskusyjne. Zakres oferowanych usług i treści powiększył się między innymi o internetową telewizję Bankier.TV i serwis blogowy Blogbank.pl. Środki z emisji nowych akcji umożliwiły również przejęcie podmiotów prowadzących serwisy: PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl.