Dwustu pracodawców na wyciągnięcie ręki

– W Wirtualnych Targach Pracy można znaleźć wiele analogii do targów tradycyjnych: strona internetowa zastępuje halę wystawową, a pokoje branżowe to tematyczny podział wystawców – tłumaczy Maciej Noga, dyrektor marketingu w Grupie Pracuj, która jest organizatorem targów.

Tradycyjne stoisko targowe firmy zostało zastąpione rozbudowaną prezentacją, zawierającą szczegółowe informacje o pracodawcy: profil działalności firmy, oferty pracy, opis wymagań stawianych kandydatom, przykłady karier w firmie, wywiady z pracownikami. Podobnie jak na tradycyjnych targach, każdy odwiedzający stronę www.targi.pracuj.pl będzie miał okazję porozmawiać z wybranymi pracodawcami na temat kultury organizacyjnej, poziomu zarobków czy ścieżki kariery. Rozmowę twarzą w twarz zastąpią czaty oraz fora dyskusyjne.

Rekordowa liczba 196 pracodawców oznacza ponad trzykrotny wzrost w stosunku do 2007 roku oraz niemal sześciokrotny wzrost w stosunku do edycji z 2005 roku.

Tak duże zainteresowanie Wirtualnymi Targami Pracy ze strony pracodawców jest odzwierciedleniem zmieniającej się sytuacji na rynku pracy. – W poszukiwaniu wykwalifikowanych kandydatów pracodawcy coraz częściej przenoszą działania rekrutacyjne i wizerunkowe do Internetu – źródła ofert pracy najchętniej wybieranego przez osoby poszukujące zatrudnienia – komentuje Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, która jest organizatorem targów. – Coraz więcej firm inwestuje także w działania służące budowaniu wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, dającego możliwość rozwoju zawodowego.