DXC Technology i PKO BP przenoszą płatność za parkowanie na ekran samochodu

PKO Bank Polski we współpracy z partnerem technologicznym DXC Technology wprowadzają nową funkcję w aplikacji IKO, która umożliwia użytkownikom Android szybką i bezpieczną płatność za parking bezpośrednio z poziomu ekranu auta. To jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na polskim rynku.

W ramach integracji IKO z Android Auto, użytkownicy zyskują nowe możliwości płatności za parkowanie na ekranie auta, w tym rozpoczęcie i zakończenie nowego parkowania czy przeglądanie ostatnich opłat. Z tej innowacyjnej opcji skorzystać mogą wszyscy posiadacze aktywnej aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego. Rozwiązanie maksymalnie upraszcza i przyspiesza proces płatności.

Obecnie usługa dostępna jest dla użytkowników Android Auto od wersji Android 8.

Aplikacja IKO została uruchomiona w 2013 roku i jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce. Liczba aktywnych użytkowników IKO przekroczyła już 8 mln. Rozwiązanie PKO Banku Polskiego ma ponad 100 funkcji, w tym m.in. opcję sprawdzanie salda i historii konta, dokonania przelewu bankowego, spłaty karty kredytowej czy doładowania telefonów na kartę. Użytkownicy mają także możliwość m.in.: przelewu split payment, skorzystania z BLIKA zbliżeniowego czy usługi odroczonej płatności PKO „zapłać później”, płacenia za autostrady, zakupu biletów komunikacji miejskiej, założenia konta z wykorzystaniem „selfie”, wymiany walut online i wiele innych.

DXC Technology od początku wspiera PKO Bank Polski w rozwoju aplikacji IKO.

Źródło: DXC Technology