Działalność Cetelem Banku w I półroczu 2007 roku

W pierwszym półroczu 2007 roku najdynamiczniej rozwijała się linia biznesowa kredytów gotówkowych udzielonych we współpracy z sieciami pośredników finansowych. Poza głównym partnerem – siecią Unilink, Cetelem podpisał umowę o współpracy z Money House, emfinanse oraz Domem Finansowym QS. Plany dotyczące rozwoju tej linii biznesowej są ambitne, przede wszystkim bank planuje zwiększyć gamę produktów w ofercie dla partnerów biznesowych.

Pierwsze półrocze 2007 roku upłynęło pod znakiem nowych przedsięwzięć. W marcu b.r. Cetelem zaoferował swoim stałym klientom kartę kredytową hiper C z 5% rabatem na zakupy we wszystkich hipermarketach i supermarketach spożywczych na terenie całej Polski. Bank planuje wydać 100 000 kart hiper C do końca tego roku i jest na dobrej drodze do zrealizowania tego celu. Z uwagi na sukces, jakim okazała się ta nowa karta Cetelem Bank S.A. chce rozszerzyć rodzinę kart przeznaczonych dla różnych stylów konsumpcji.

W kwietniu b.r. Cetelem Bank S.A. wszedł na rynek kredytów samochodowych udzielanych w sieciach dealerów, w planach jest również kredytowanie samochodów używanych, we współpracy z komisami. „ Weszliśmy na ten rynek, ponieważ nie możemy ubiegać się o miano instytucji wyspecjalizowanej w kredycie konsumenckim nie posiadając oferty kredytu samochodowego w miejscu sprzedaży, czyli u dealera samochodowego. Mamy ambicję bycia liderem na tym rynku do 2010 roku.” – mówi Łukasz Gębski, Członek Zarządu odpowiedzialny za rozwój nowych linii biznesowych banku. „Korzystamy z wieloletniego doświadczenia oraz wsparcia Grupy Cetelem, lidera na rynku kredytów samochodowych w wielu krajach, takich jak Francja, Włochy czy Hiszpania.”

W czerwcu b.r. ruszyła współpraca ze sklepami internetowymi. Dla przypomnienia, Cetelem Bank S.A., jako pierwszy na rynku polskim zaoferował internautom w 2005 roku e-gotówkę – kredyt 100 % online, co oznacza automatyczną decyzję i możliwość wydruku umowy kredytowej po paru minutach od złożenia wniosku internetowego na stronie www.e-gotowka.pl. „Byliśmy zdumieni widząc, jak łatwo i chętnie nasi klienci przyswoili sobie to narzędzie” – mówi Philippe Bézieau. „Już 15 % wszystkich wniosków o pożyczkę gotówkową dociera do nas dzięki tej aplikacji.” To innowacyjne rozwiązanie jest teraz w ofercie ratalnej Cetelem Bank S.A. dla sklepów internetowych, a klienci już mogą z niego skorzystać na stronie sklepu Neo24.

„E-raty to doskonałe narzędzie kredytowania dla sklepów, dzięki któremu klient jest w stanie zakupić towar na kredyt ratalny od razu, w chwili dokonania jego wyboru. Wnioskując o kredyt ratalny online na stronie internetowej sklepu otrzymuje decyzję i umowę kredytową natychmiast po wypełnieniu formularza kredytowego. Takich możliwości nie oferuje jeszcze nikt inny na polskim rynku.” – mówi Krzysztof Komosa, Dyrektor Departamentu Handlowego Cetelem Bank S.A. „W porównaniu do innych krajów Europy Centralnej, w których działa Cetelem, Polska jest i tak jeszcze daleko w tyle. Cetelem kładzie duży nacisk na rozwój usług internetowych, w tym również na współpracę z innymi pomiotami oferującymi towary lub usługi przez Internet” – dodaje.