Na taki wzrost odnotowany w pierwszym półroczu 2005 miały wpływ zmiany podatku VAT na niektóre produkty.
Ilość udzielonych kredytów, w tym finansowanie poprzez karty kredytowe, spadła o 8%, z 725 000 w pierwszym półroczu 2004 do 670 000 w pierwszym półroczu 2005.
30 czerwca 2005, ilość klientów aktywnych wyniosła ponad 800 000, co jest wzrostem o 25 %.
Gilles Marion, Wiceprezes Zarządu, oznajmił: Pierwsze półrocze 2005 roku było okresem dużego rozwoju dla Cetelem Banku SA, głównie z powodu wprowadzenia karty kredytowej Aura MasterCard Electonic, pierwszej karty kredytowej w Polsce łączącej sieć prywatną i międzynarodowy system płatniczy. Z uwagi na trudną sytuację ekonomiczną (konsumpcja osób fizycznych nadal bardzo słaba), wzrost osiągnięty na akcji kredytowej, czyli + 12 %, jest znakomity.
Jednak najważniejszym elementem pierwszego półrocza 2005 było utrzymanie dobrego poziomu ryzyka. W tej dziedzinie, która jest przeważającą, jeśli chodzi o przyszłość i dobry stan finansowy spółek kredytowych, Cetelem Bank SA zrobił znaczące postępy.
Ten wynik został osiągnięty dzięki systemom scoringowym i ekspertowym selekcji ryzyka rozwiniętym przez spółkę, jak również dzięki profesjonalizmowi zespołów windykacyjnych.
Prognozy na 2005 rok są dobre, bank przewiduje jeszcze większy wzrost akcji kredytowej niż ten z pierwszego półrocza br., tj. około + 30 %.