Działania CSR Generali Polska wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

fot. Shutterstock

W najnowszym raporcie Dobrych Praktyk CSR Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazły się dwa projekty Generali Polska. FOB wyróżnił ubezpieczyciela za pomoc szpitalom w czasie pandemii Covid-19 oraz za Program dla Noworodków dotkniętych niedotlenieniem okołoporodowym. Obie inicjatywy Generali zostały opublikowane w kategorii Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej.

– Bardzo się cieszę, że nasze działania na rzecz społeczności zostały zauważone i docenione. Chcemy być dla naszych klientów partnerem na całe życie, dlatego nie tylko staramy się dostarczać im najlepsze produkty, chroniącej ich majątek i życie, ale działamy również na rzecz społeczności, w których funkcjonujemy. Zrównoważony rozwój jest jednym z ważnych filarów strategii całej Grupy Generali – podkreśla Justyna Szafraniec, Dyrektor ds. PR Generali Polska.

W 2020 roku Generali Polska wsparło polskie szpitale w walce z COVID-19. Firma postanowiła dołączyć do akcji Caritas Polska – Wdzięczni Medykom i dofinansować zakup respiratorów. Łącznie spółki Generali Polska sfinansowały zakup 48 respiratorów dla szpitali w całej Polsce, przeznaczając na ten cel ponad 1,5 mln zł. Ponadto wspólnie z trzema innymi ubezpieczycielami Generali Polska dofinansowało wyposażenie Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w sprzęt spirometryczny, bodypletyzmograf i urządzenia do wspomagania oddechu typu BiPAP.

Generali Polska we współpracy z Fundacją THSN i Uniwersytetem Medycznym w Poznaniu w ramach Programu Dla Noworodków rozpoczęło stosowanie pierwszy raz w Polsce systemową hipotermię leczniczą w transporcie „N”. Hipotermia terapeutyczna, polegająca na kontrolowanym obniżeniu temperatury ciała, jest uznaną metodą poprawiającą wyniki leczenia dzieci dotkniętych niedotlenieniem okołoporodowym. Noworodek musi być poddany terapii jak najszybciej, dlatego tak ważne, aby zacząć stosować hipotermię już podczas transportu dziecka.

Raport Dobrych Praktyk CSR ukazuje się od 19 lat. W raporcie znajdują się zarówno nowe praktyki, jak i te długoletnie. Zostały one podzielone na 7 obszarów, takich jak: Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej, Praktyki z zakresu pracy, Środowisko, Prawa człowieka, Zagadnienia konsumenckie, Uczciwe praktyki operacyjne, Ład organizacyjny.

Źródło: Generali