Dzięki karcie partnerskiej zrobisz tańsze zakupy

„Jeżeli nie zależy ci na korzyściach dla siebie, możesz wybrać jedną z kart, które wspomagają przeróżne akcje charytatywne czy ekologiczne. Największą ofertą tzw. partnerskich kart kredytowych, czyli wydawanych np. wspólnie z hipermarketami czy operatorami sieci komórkowych, dysponuje bank BZ WBK – wynika z raportu dziennika ‚Polska’. Takie karty uprawniają do różnych zniżek. W przypadku oferty BZ WBK mogą z niej skorzystać użytkownicy portalu aukcyjnego Allegro.pl i abonenci sieci Orange […]. – Jeszcze niedawno najpowszechniejszą formą współpracy były karty oferowane przez instytucje finansowe wspólnie z sieciami telefonii komórkowej. Teraz do tego grona coraz częściej dołączają hipermarkety, producenci kosmetyków czy portale internetowe – wylicza Grzegorz Wach, analityk firmy doradczej Finamo, która wspólnie z ‚Polską’ przygotowała raport o partnerskich kartach kredytowych.”, czytamy.

„Korzystając z Allekarty BZ WBK, klient bierze udział w programie lojalnościowym Payback. Kupując np. za pośrednictwem karty przedmiot na Allegro, dostaje 1 pkt za każde wydane 5 zł. Z kolei płacąc Allekartą w sklepach, klient dostaje 1 pkt za każde 12,5 zł. Potem punkty może wymieniać na prezenty. Podobny jest program lojalnościowy Bankujesz-kupujesz. Za każdą transakcję kartą klient dostaje punkty, dzięki którym może potem dostać zniżki na wiele produktów kupowanych za pośrednictwem strony internetowej banku. Dodatkowo w przypadku karty Mastercard Oriflame można korzystać ze zniżek na produkty kosmetyczne.

Na zakupowe obniżki mogą liczyć również posiadacze kart kredytowych w Lukas Banku, mBanku czy Millennium. Ten ostatni bank ma również u siebie dość ciekawą ofertę dla klientów sieci przychodni medycznych Enel-Med. Korzystając z karty kredytowej Millennium sygnowanej logo Enel-Med, klient może liczyć nawet na 7-procentową zniżkę na usługi w przychodniach.”, czytamy dalej.

Liczba wydanych przez banki kart kredytowych stale rośnie i pod koniec roku może przekroczyć 10 milionów. Kryzys finansowy nie wpłynął w większym stopniu na rynek „kredytówek” i banki nadal chętnie wydają karty kredytowe. Na koniec października 2008 r. zadłużenie Polaków na ich kartach kredytowych wyniosło 11,7 mld zł.

W dzisiejszym wydaniu „Polski” zestawienie partnerskich kart kredytowych.
Na podstawie: Łukasz Pałka.